رییس جمهور کره جنوبی: پیونگ چانگ 2018 صلح آور است

رییس جمهور کره جنوبی: پیونگ چانگ 2018 صلح آور است
رییس جمهور کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که بازیهای سال آینده زمینه ساز صلح در شبه جزیره کره شود.

«مون جائی این رییس جمهور کره جنوبی در روز ملی کره ابراز امیدواری کرد که بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ که سال آینده در این کشور برگزار خواهد، باعث ایجاد ثبات در شبه جزیره کره شود.

وی که در جمع، اجتماعات رهبران اتباع خارجی مقیم کره سخنرانی می کرد گفت:بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2018 سال آینده فرصت مغتنمی برای من، برای شما و برای همه است تا سازنده صلح در شبه جزیره کره باشیم.

وی افزود:به منظور ایجاد صلح در کره و منطقه شمال شرق آسیا، نقش رهبران جوامع خارجی در کره که از 194 کشور تشکیل شده اند و 4/7 (هفت ممیز چهار) میلیون نفر هستند، قابل توجه است.

مون همچنین گفت:من مطمئن هستم که بازیهای پیش رو بهحل بی ثباتی موجود در منطقه کمک خواهد کرد.» رییس جمهور کره جنوبی در ادامه گفت: «صلح یک جاده برای ماست. اجازه دهیم جمهوری کره و کره ای های مقیم کشورهای دیگر متحده شده و ما بتوانیم با یکدیگر سفری به سوی جاده صلح را آغاز کنیم.» وی تاکید کرد اگر چه آنها در کشورهای خارجی زندگی می کنند اما تاریخ کره را می سازند و ما یک کل هستیم. به دنبال بالا گرفتن تنش بین دو همسایه شمالی و جنوبی، مسوولان برگزاری بازیهای پیونگ چانگ 2018 نگرانند که بازیهای سال آینده تحت تاثیر این روابط قرار بگیرد.

۱۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۳۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.