در نشست بررسی عملکرد فدراسیون ورزش های رزمی عنوان شد؛تاکید سعیدلوبرضرورت ساماندهی سبکهای رزمی

معاون رییس جمهور ورییس سازمان تربیت بدنی گفت :بایدپرونده سبک ها وتشکل های فدراسیون رزمی دراتاق فکر بررسی و ساماندهی شود.

به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دکتر علی سعیدلو در نشست بررسی عملکرد فدراسیون ورزشهای رزمی اظهار داشت :باید محیطی سالم درورزشهای رزمی ایجاد گرددو با هرگونه کارهای خارج از شئونات اسلامی برخورد شود،این کار نیاز به اتاق فکر دارد که باید سریعترتشکیل و بررسی وساماندهی سبک ها ی رزمی در آن آغاز شود.
وی افزود :با همکاری دیگرارگان های دولتی دست افراد سود جو در رشته های رزمی را کوتاه کنید، در این راه مسوولان سازمان تربیت بدنی از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.
دکتر سعیدلو ادامه داد:به تمام باشگاه ها اعلام کنید که باید دارای مجوز باشند در این زمینه اگر مشکلی نیز وجود دارد بابررسی کارشناسی ، مشکلات را حل کنید، در جامعه اسلامی محورهای ورزش نبایدبه روح وزندگی افراد لطمه وارد کند.
دکتر سعیدلو باتاکیدبه اهمیت ورزش بانوان افزود:حدود 50 در صد از جامعه ایران اسلامی را بانوان تشکیل می دهند اعتمادبه آنان وسرمایه گذاری باعث کسب افتخار در میادین ورزشی خواهد شد،مخصوصا در ورزش های رزمی بانوان ایرانی می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.
معاون رییس جمهور ورییس سازمان تربیت بدنی درباره ییچیدگی های ورزش رزمی یادآورشد :برای من مهم است که رییس فدراسیون واعضای هیات رییسه با چه هدفی قصد خدمت به ورزش را دارند،آیا به اهداف اصلی فدراسیون رزمی توجه خواهند کرد؟اگر در مقابل برخی از ناهنجاری ها در این رشته برخورد نشودآسیب های جدی به ورزش کشور وارد خواهد شد.
رییس سازمان تربیت بدنی با تاکید بربرنامه ریزی دقیق تر نسبت به گذشته برای ورزش های رزمی اظهار داشت:ورزش تعریف دارد باید بدانیم در رشته های رزمی تاکجا می توانیم پیشرفت کنیم،این کار فقط با برگزاری جلسات کارشناسی با متخصصان ،دانشگاهیان وپیشکسوتان این رشته میسر است ،باید تلاش کنیم تاورزش به عنوان اولویت اول جامعه معرفی شود.
دکتر سعیدلو خطاب به مسئولان فدراسیون رزمی خاطرنشان کرد :بررسی کنیددر استان ها وحتی روستاها چند درصد از جوانان به رشته های تحت پوشش رزمی می پردازند ،اگر از پتانسیل جوانانمان استفاده کنیم فتح قله های رفیع دور از دسترس نیست.
معاون رییس جمهور افزود:تحقیق کنید چه قشری از جامعه به ورزش های رزمی علاقه مندهستند،اگر این موضوع بررسی شود،اصول ورزش رزمی دگرگون خواهد شد،البته کارهای تحقیقاتی وشفاف نیز می تواند باعث شودتاجامعه رزمی به میلیونها نفر تبدیل شود.
دکتر سعیدلو درباره هدف اصلی ورزش برای مردم سراسر جهان نیز گفت :آرم المپیک نشان می دهد که صلح دوستی ورفاقت در ورزش حرف اول را می زند،هدف مسوولان سازمان حرکت در همین مسیر است.
وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: مدال آوری در عرصه های مختلف برای سازمان تربیت بدنی در رشته رزمی مهم است اما به شرطی که مسابقات ومدال ها رسمی باشد.
در نشست بررسی عملکرد فدراسیون رزمی حمید سجادی معاون سازمان تربیت بدنی نیز گفت :گستردگی ورزش های رزمی نظارت دقیق می خواهد،وظیفه مسوولان ورزش این است که بستر را آماده سازندتا حرکات زیرزمینی خنثی شود و جوانان ایرانی به هر بهانه ای دچار مشکلات نشوند مخصوصا در رشته هایی مانندرزمی که جوانان با انرژی زیاد به فکر تخلیه قدرت خود هستند.
علی رغبتی مدیر کل دفتر ارزیابی وعملکرد فدراسیون ها نیز یادآور شد :ورزش های رزمی نباید تداخلی با سایررشته هاداشته باشد در بعضی رشته هادیده می شود دخالت ها واختلاف هایی وجوددارد که باید ازبین برود چون در غیر اینصورت در آینده دچار آسیب خواهیم شد.
بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک نیزمشکلات بعضی از سبک هارا برشمردوگفت: :در ویتنام بابت اختلاف ها در مدال آوری صدمه خوردیم بایداین مشکل حل شود تا بدون حاشیه برای سربلندی ومدال آوری تلاش کنیم.
غلامرضا پارسا مدیر کل دفترورزش همگانی نیز گفت :در رزمی مشکلاتی وجود دارد مثلادر کیک بوکسینگ 16 سازمان فعالیت می کنند ونمایندگی می گیرند به همین دلیل ساختارورزش رزمی باید تغییر کند تا ارزش واعتبار هر مسابقه رزمی برون مرزی نیز مشخص شود.
نوحی رییس فدراسیون ورزش های رزمی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد خود ابراز امیدواری کرد که با کمک سازمان تربیت بدنی ودر چهارچوب قانون با عشق وعلاقه ای که به این رشته ورزشی دارد تمام سعی وتلاش خود را برای برقراری بسترهایی سالم در میادین رزمی مخصوصا باشگاه ها فراهم کند.
وی افزود:مسابقات رزمی از سن 7 تا 40 سال دررشته های مختلف پیگیری می شود در پارک ها ابعاد همگانی را هرگز فراموش نکرده ایم و امیدوارم در آینده نیز باکمک دکتر سعیدلو میزبان خوبی برای مسابقات جوانان آسیا در ایران باشیم.
در پایان حمید قاسمی مشاور ریاست وسرپرست اداره کل روابط عمومی وروابط بین الملل سازمان تربیت بدنی تاکید کرد :ورزش های رزمی بهترین پتانسیل را برای همگانی شدن دارد بابرنامه ریزی مناسب بستر لاز م برای این کار مهیا خواهد شد، نباید اجازه دهیم ظرفیت سوزی شود.
وی افزود :در صورتی که در ابعاد همگانی خوب عمل کنیم از ورزش های رزمی می توانیم به مدال های خوش رنگ جهانی وحتی المپیکی در آینده ای نزدیک برسیم در این زمینه نگاه به باشگاه ها مهم است.
لازم به ذکر است،در نشست بررسی عملکرد فدراسیون رزمی افشارزاده ،سجادی ،سراجی ،قاسمی،رغبتی ،پارسا ،عالمی ومسوولان فدراسیون رزمی حضور داشتند.


۲ دی ۱۳۸۸ ۱۴:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.