درنشست مشترک با مسئولان فدراسیون جهانی سپک تاکرا مطرح شد؛ایران میزبان جام جهانی سپک تاکرا شد/ محمد علیپور:سپک تاکرای ایرن با حمایت فدراسیون آسیایی و جهانی گامهای بزرگی برداشته است

درنشست مشترک با مسئولان فدراسیون جهانی سپک تاکرا مطرح شد؛ایران میزبان جام جهانی سپک تاکرا شد/ محمد علیپور:سپک تاکرای ایرن با حمایت فدراسیون آسیایی و جهانی گامهای بزرگی برداشته است
نشست مشترک مسئولان فدراسیون جهانی سپک تاکرا با رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی و رییس کنفدراسیون آسیای میانه nر محل فدراسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون انجمنهای ورزشی، در این جلسه "محمد علیپور" رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی و رییس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیای میانه،"عبدالحلیم بن قادر" رییس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا و دبیر کل فدراسیون جهانی،"محمد فاروق عبدالحلیم" معاون دبیر کل و بازرس فدراسیون جهانی،"سهراب آزاد" رییس انجمن سپک تاکرای ایران و نایب رییس فدراسیون آسیایی و جهانی ،"محمد یاسین محمدی" رییس فدراسیون سپک تاکرای افغانستان،"علی فولادی راد" دبیر انجمن سپک تاکرا و "مسعود خسروی" رییس کمیته سپک تاکرای استان تهران حضور داشتند.
در ابتدای این نشست "علیپور" ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت:حضور دبیر کل فدراسیون جهانی در ایران به جامعه سپک تاکرای کشورمان امید و انگیزه می دهد و این ورزش در ایران علاوه بر فعالیتهای مثبت انجمن به دلیل حمایت فدراسیون آسیایی و جهانی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.
وی اظهار داشت:برگزاری مستمر لیگ سراسری سپک تاکرا هم برای مردان و هم برای زنان و از همه مهمتر تقویت زیر ساختهای این رشته با جوانگرایی و نگاه ویژه به رده های سنی پایه باعث شده که این رشته در مسیر توسعه و بالندگی گام برداردبطوریکه در حال حاضر سپک تاکرا در بیش از 20 استان کشور فعال است که این گستردگی بسیار ارزشمند است.
رییس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیای میانه اذعان داشت:سپک تاکرای ایران در بازیهای ساحلی در پوکت تایلند اولین مدال رسمی خود را گرفت و در صورت حضور در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا امید داریم که بتوانیم باز هم به مدال برسیم.که قطعا برای شرکت در این رقابتهای معظم باید از یک مربی توانمند و کارنامه دار بهره بگیریم.
در ادامه این نشست ،"عبدالحلیم بن قادر" گفت: سپک تاکرا در ایران به دلیل توجه رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی و ارتباطات خوب ایشان روز به روز در حال پیشرفت است و از طرفی ارتباط نزدیک و تعامل رییس انجمن سپک تاکرای ایران با محمد علیپور به این توسعه و موفقیت روز افزون کمک می کند.
رییس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا و دبیر کل فدراسیون جهانی ضمن ارائه پیشنهاد برگزاری مسابقات جام جهانی به میزبانی تهران تاکید کرد:ایران به عنوان رییس کنفدراسیون آسیای میانه و با توجه به میزان علاقه مندی این رشته در بین جوانان این منطقه می تواند عهده دار میزبانی مسابقات جام جهانی باشدو قطعا برگزاری این مسابقات سکوی پرتاپ سپک تاکرای ایران خواهد بود.
وی تصریح کرد:برگزاری چنین مسابقات مهمی قبل از بازیهای آسیایی جاکارتا کمک شایانی به آماده سازی تیمهای شرکت کننده در آستانه المپیک آسیایی خواهد کرد و از طرفی کشورهای اروپایی و حتی منطقه اقیانوسیه می توانند بهره برداری مناسبی از این رویداد بزرگ داشته باشند.
بعد از مطرح شدن این پیشنهاد و با موافقت "محمد علیپور" و انجمن سپک تاکرای ایران،مقرر شد که اولین دوره مسابقات جام جهانی سپک تاکرا اوایل سال آینده و در دو بخش دوبل و چهارنفره(کوارت) با حضور 10 تیم برتر دنیا در تهران برگزار شود.
همچنین قرار است یک دوره کارگاه آموزشی بین المللی داوری قبل از برگزاری مسابقات جام جهانی و با حضورمدرسان مجرب خارجی در تهران برگزار شود.
در ادامه این نشست و با پیشنهاد محمد علیپور به عنوان رییس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیای میانه و با توافق بن قادر مقرر شد که تیم ملی سپک تاکرای افغانستان برای اولین بار در مسابقات جهانی شرکت کند.

۱۲ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۴۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.