رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام دیمیتری کرکین- روسیه؛پایان کار تیم ایران با یک مدال طلا و یک برنز

رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام دیمیتری کرکین- روسیه؛پایان کار تیم ایران با یک مدال طلا و یک برنز
تیم منتخب کشتی آزاد کشورمان با کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز به کار خود در رقابت های بین المللی جام دیمیتری کرکین پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام دیمیتری کرکین با حضور 19 کشور دنیا،  روزهای 8 و 9 مهرماه در شهر یاکوتسک کشور روسیه برگزار شد.
در پایان این رقابت ها تیم ایران که با شش نماینده در آن حاضر شده بود با کسب مدال طلای یونس امامی در وزن 65 کیلوگرم، مدال برنز کامران قاسم پور در وزن 86 کیلوگرم و عنوان پنجمی مهران نصیری در وزن 65 کیلوگرم به کار خود پایان داد.
نتایج کشتی گیران کشورمان در روز دوم این مسابقات به شرح زیر است:
در وزن 86 کیلوگرم اسماعیل محمودی در دور اول با نتیجه ده بر صفر ابراهیم اف از آذربایجان را شکست داد و کامران قاسم پور دیگر نماینده کشورمان در این وزن نیز با نتیجه ٦ بر صفر از سد سولیف از ازبکستان گذشت. قاسم پور در دور دوم مقابل محمودی با نتیجه  ٥ بر یک پیروز شد. و در دور سوم نیز زائور ماکی اف از روسیه و قهرمان جام مدوید را ٤ بر ٣ مغلوب کرد اما در مسابقه نیمه نهایی  با ناداوری مقابل آموشف از روسیه با نتیجه ٤ بر ٥ مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. به این ترتیب محمودی از دور مسابقات کنار رفت. قاسم پور در دیدار رده بندی با شکست حریف روس به مدال برنز دست یافت.
امیررضا امیری در وزن 125 کیلوگرم نیز در دور اول مقابل نماینده لهستان با نتیجه ١٥ بر ٥ به پیروزی رسید اما با دو شکست مقابل کشتی گیران روس از دور مسابقات کنار رفت.
نتایج کشتی گیران کشورمان در روز نخست این مسابقات نیز به شرح زیر است:
در وزن 65 کیلو یونس امامی در دور اول 9-3 کی یونیزاوا از ژاپن را شکست داد و در دور دوم با نتیجه 6-4  از سد تومور اوچیر تولگا از مغولستان گذشت و در دور سوم رمضان ایبودوف ازبکستانی را با نتیجه 11-8 شکست داد و سرگروه شد. امامی برای رسیدن به فینال در یک کشتی نزدیک موراد نوخکادیف ازروسیه را 6-5 مغلوب کرد و فینالیست شد. وی در دیدار فینال به مصاف دولوستان بولاتوف از روسیه رفت و با نتیجه 5 بر یک به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.
مهران نصیری در دور اول 4-0 سوهایون پارک کره ای را مغلوب کرد و در دور دوم با اقتدار ایوان افریموف روس را 9-1 شکست داد. وی در دور سوم ویکتور استپانوف از روسیه را 5-4 مغلوب کرد و سرگروه شد.  نصیری در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی حساس و نزدیک 4-3 مقابل دولوستان بولاتوف از کشور میزبان شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت اما در این دیدار نیز با نتیجه 5 بر یک مغلوب داشا شارساتتپانوف از روسیه شد و به عنوان پنجم رسید.
مرتضی قیاسی دیگر نماینده کشورمان در وزن 65 کیلوگرم در دور اول رومن دوسکوف از رومانی را با نتیجه 11-1 و در دور دوم سیاتبک اوکاسوف از قزاقستان را با نتیجه 11-8 شکست داد.  قیاسی در دور سوم با نتیجه 10- صفر مقابل مراد نخکادیف روس شکست خورد و با توجه به شکست حریف روس در مرحله نیمه نهایی مقابل یونس امامی دیگر نماینده کشورمان، قیاسی از دور رقابت ها حذف شد.
اسامی نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است:
57 کیلوگرم: 1- نیکولای اوخلوپکوف (روسیه) 2- تامیر گارمایف (روسیه) 3- آریلان تیوتریان (روسیه) و توشیهیرو هاسگاوا (ژاپن)
61 کیلوگرم: 1- ویکتور راسادین (روسیه) 2- ادوارد گریگوریف (روسیه) 3- جولیان گریگنوف (روسیه) و ایگور پونوماریف (روسیه)
65 کیلوگرم: 1- یونس امامی (ایران) 2- دولوستان بولاتوف (روسیه) 3- موراد نوخکایف (روسیه) و داشا شاراستپانوف (روسیه) 5- مهران نصیری (ایران) ... 9- مرتضی قیاسی (ایران)
70 کیلوگرم: 1- هرمان اوستینوف (روسیه) 2- خاچاتور پاپیکیان (ارمنستان) 3- چرمان والیف (روسیه) و سمیون تریشکنو (روسیه)
74 کیلوگرم: 1- نیکیتا سوچکوف (روسیه) 2- نادیربگ خزریف (روسیه) 3- رادیک والیف (روسیه) و اخساربک گولایف (اسلواکی)
86 کیلوگرم: 1- سنت کتسویف (روسیه) 2- الکساندر زلینکوف (روسیه) 3- ایوتمان ارگودول (مغولستان) و کامران قاسم پور (ایران)
97 کیلوگرم: 1- یوری بلونوفسکی (روسیه) 2- الکساندر هوشتین (بلاروس) 3- ولاد کاراس (رومانی) و ماگومدحاجی نوروف (مقدونیه)
125 کیلوگرم: 1- ولادیسلاو بایتسایف (روسیه) 2- ویتالی گولویف (روسیه)3- مونختور لاگواگرل (مغولستان) و اوستپ پاسنوک (روسیه)

۹ مهر ۱۳۹۶ ۱۵:۱۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.