بازیهای داخل سالن - عشق آباد ؛یک طلا، یک نقره و 2 برنز آزادکاران ایران در 4 وزن نخست

بازیهای داخل سالن - عشق آباد ؛یک طلا، یک نقره و 2 برنز آزادکاران ایران در 4 وزن نخست
ازادکاران شکورمان موفق به کسب یک طلا ، یک نقره و دو برنز شدند.

به گزارشخبرنگار اعزامی ، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های داخل سالن آسیا در عشق آباد ترکمنستان،مجتبی گلیج نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی به مصاف رستم اسکندری دارنده مدال برنز آسیا، از تاجیکستان رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و نخستین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

گلیج پیش از این در دور نخست با نتیجه ۸ بر یک چائوکیانگ یانگ از چین را از پیش رو برداشت، وی در دور دوم با نتیجه ۴ بر یک نوراحمد احمدی از افغانستان را از پیش رو برداشت  و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله با نتیجه ۱۴ بر ۳ از سد یوسوپ ملیجایف از ترکمنستان گذشت و راهی دیدار فینال شد.

پیش از این الیاسی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید و نادر حاج آقانیا در وزن ۵۷ و فرزاد عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

همچنین پیش از این حسین الیاسی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی این وزن به مصاف بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه ۱۲ بر ۶ شکست خورد و مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کرد.این نتیجه در حالی بدست آمد که الیاسی در پایان وقت نخست ۴ بر ۲ پیروز شد.

الیاسی در دور نخست استراحت کرد،سپس  در دور دوم با نتیجه ۱۱ بر صفر یلاس رنگول از پالائو را شکست داد. وی در دور بعد مقابل منگ هی جیگان از کشور چین را با نتیجه ۹ بر ۴ به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. الیاسی در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر ژیگر ذاکیروف از قزاقستان را شکست داد و فینالیست شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم نادر حاج آقا نیا در دیدار رده‌بندی به مصاف مرتموهامت آتایف از ترکمنستان رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید و مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

حاج آقانیا  در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۲ عبداله حمیداله از افغانستان را شکست داد. وی در دور بعد مقابل اولوبک ژولدوشبیکوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۸ بر ۱۴ شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در مصاف با گابیت تولیپبای از قزاقستان با نتیجه ۴ بر صفر (ضربه فنی) شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم فرزاد عموزاد خلیلی در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۳ بر صفر از سد عبدالقاسم فازیف از تاجیکستان گذشت و مدال برنز را بر گردن آویخت.

وی  در دور نخست مقابل کاتای یرلانبک از چین با نتیجه ۸ بر ۶ به پیروزی رسید اما در دور بعد مقابل باجرانگ از کشور هند با نتیجه ۱۳ بر ۸ شکست خورد و با  توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. عموزاد در این گروه با شکست ۱۰ بر صفر جارویس تارکونگ از پالائو راهی دیدار رده بندی شد.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان رقابت‌های 4 وزن نخست به یک مدال طلا توسط مجتبی گلیج در وزن 97، یک نقره توسط حسین الیاسی در وزن 74 و 2 مدال برنز توسط نادر حاج آقانیا در وزن 57 و فرزاد عموزاد خلیلی در وزن 65 کیلوگرم دست یافت.رقابت‌های 4 وزن دوم پایانی فردا( دوشنبه) برگزار می‌شود و نمایندگان ایران به مصاف رقبای خود خواهند رفت.
۳ مهر ۱۳۹۶ ۰۹:۱۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.