پنجمین دوره بازیهای داخل سالن - ترکمنستان ؛ تایج کاروان ایران در دومین روز رسمی از بازیها

پنجمین دوره بازیهای داخل سالن - ترکمنستان ؛ تایج کاروان ایران در دومین روز رسمی از بازیها
کاروان ایران در این روز ، ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۹ برنز در رشته های تکواندو، دوومیدانی، کشتی سنتی و جوجیتسو کسب کرد.

 
 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ،نتایج نمایندگان ایران در روز چهارم بازی های داخل سالن آسیا به شرح زیر است:
*تکواندو:
مردان/
در پایان روز دوم رقابت های تکواندو بازی های داخل سالن آسیا ۲۰۱۷ که به میزبانی کشور ترکمنستان‌ و با حضور ۲۵۸ هوگوپوش و به مدت چهار روز برگزار می شوددر وزن ۸۷- کیلو گرم مردان، سعید رجبی که با قرعه استراحت در دور نخست رو برو شد در اولین دیدارش در مرحله یک چهارم پایانی آدام لسلی میرس از استرالیا را ۲۴ بر ۴ از پیش رو برداشت و توانست به جمع چهار نفر پایانی راه یابد و مدال برنزش را نیز قطعی کند. تکواندو کار سنگین وزن ایران در مرحله نیمه نهایی هم مقابل بائه ایل گوی از کره جنوبی ۳۳ بر ۵ پیروز شد و فینالیست شد. سعید رجبی در دیدار پایانی رو در روی لیو جین تائو از چین قرار گرفت و با پیروزی ۱۸ بر ۱۶ برابر این حریف چهارمین مدال طلای تکواندو ایران را کسب کرد.

در وزن ۶۳- کیلوگرم سروش احمدی پس از استراحت در دور نخست در مرحله یک هشتم نهایی جعفر دهو ماد از عراق را ۲۴ بر ۷ شکست داد.  احمدی در مرحله یک چهارم نهایی حکمت الله زاین از افغانستان را نیز با نتیجه ۲۴ بر ۹ از پیش رو برداشت و با صعود به جمع چهار نفر پایانی، مدال برنزش را مسجل کرد. نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم ایران برای صعود به فینال هوچیا هسین از چین تایپه را پیش رو داشت که در پایان موفق شد با نتیجه ۱۸ بر ۴ برابر این حریف به پیروزی برسد و به فینال بازیهای داخل سالن آسیا راه یابد. احمدی در دیدار فینال به مصاف نوتاوی کلومپانگ از تایلند رفت و توانست با کسب پیروزی ۱۰بر ۷برابر حریفش به مدال طلای وزن ۶۳- کیلو گرم تکواندو مردان بازی‌های داخل سالن آسیا دست یابد.

زنان/
در وزن ۵۳- کیلوگرم، ناهید کیانی در نخستین دیدار رو در روی نما گورونگ از نپال رفت و ۲۲ بر ۲ به پیروزی رسید. کیانی برای صعود به جمع چهار نفر پایانی به مصاف دینورا ممدیبراگیموا از ازبکستان رفت و با قبول شکست ۱۰ بر ۹ برابر حریف از گردونه رقابت ها کنار رفت و شانس کسب مدال را نیز از دست داد.

*موی تای:
مردان/
در مبارزات بخش آقایان امروز به ترتیب، امیر حسین کمری در وزن۵۴-  کوچ‌کوروف از ازبکستان، علی زرین‌فر در۶۰- کیلوگرم رقیب قرقیزستانی را، رضا احمدنژاد نماینده وزن ۶۷- حریف چینی، سید کیوان سلیمانی در وزن ۷۵- کیلوگرم از سد نماینده کشور میزبان(ترکمنستان) گذشت و در آخرین رقابت مجید هاشم بیگی نماینده وزن ۸۱- تیم ملی زابریو تاجیک را از پیش رو برداشتند و به مرحله نیمه نهایی رسیدند.
زنان/

فاطمه یاوری در۵۱- کیلوگرم اولین مبارزه خود را در مقابل رضایی نماینده افغانستان برد، سعیده غفاری نماینده ۶۰- کشورمان نیز در مقابل حریف فیلیپینی به پیروزی رسید و در نهایت زهرا بوربور اژدی در ۶۳- کیلو طی سه راند پیاپی نماینده کشور میزبان را از پیش رو برداشت. اما سمیه خزایی نماینده وزن ۵۴- کیلوگرم ایران مقابل نماینده فیلیپین شکست خورد و  سیدکاوه سلیمانی در ۷۱-  با وجود مصدومیت به میدان مبارزه رفت و مغلوب نماینده تایلند شد.

*بیلیارد:
در پایان روز نخست رقابت‌های بیلیارد بازی‌های داخل سالن‌ آسیا ۲۰۱۷ که به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شود، نماینگان ایران موفق به کسب یک پیروزی و یک شکست شدند. در ماده ناین بال، علی مقصود در نخستین دیدارش رو در روی آرسن کالنبائف از قرقیزستان قرار گرفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۱ از سد حریف خود گذشت و به جمع شانزده نفر پایانی راه یافت. مقصود، فردا(چهارشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف نماینده لبنان می‌رود.

در ماده شش توپ اسنوکر، امیر سرخوش در اولین دیدار به مصاف لین تانگ هو از هنگ کنگ رفت و با شکست ۵ بر صفر برابر این حریف از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

*کشتی سنتی:
زنان/
در وزن ۶۵- کیلوگرم، لیلا سالاروند مقابل حریفی از ازبکستان با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب شد.
در وزن ۵۵- کیلوگرم،  زهرا یزدانی ابتدا در مقابل حریفی از ترکمنستان با اقتدار پیروز شد و در دیدار دوم خود نیز نماینده قزاقستان را شکست داد و ضمن راهیابی به مرحله نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد. او در  مرحله بعد با نماینده ازبکستان کشتی گرفت و با غلبه بر حریف خود راهی فینال شد. یزدانی در دیدار فینال مقابل زارینا عبدالرحمانوا از ترکمنستان قرار گرفت و نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۰- کیلوگرم، زهرا محمودی مقابل حریفی از ترکمنستان با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و در دومین مسابقه خود با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب حریف میزبان شد. محمودی در دیدار سوم نماینده قرقیزستان را شکست داد و با شکست از فیلیپین به نشان برنز رسید.

در وزن ۷۰- کیلوکرم، زهرا مجدی در مقابل حریفی از ازبکستان با نتیجه ۶ بر۴ پیروز شد و مدال برنز خود را قطعی کرد. مجدی در دیدار بعد با قبول شکست برابر نماینده قزاقستان به مدال برنز این بازی‌ها دست یافت. 

در وزن۷۰+ کیلوگرم سعیده رحیمی در مقابل حریفی از ازبکستان با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد و در دیدار دوم  با نتیجه ۳ برصفر نماینده کشور میزبان را مغلوب کرد. او با قطعی کردن مدالش راهی نیمه نهایی شد. رحیمی در مرحله نیمه نهایی به مصاف مامارسول از قرقیزستان رفت و با قبول شکست به مدال برنز بازی‌ها دست یافت.

در وزن ۵۰- کیلوگرم لیلا سیاهوشی در دور نخست مغلوب شهزاد از ازبکستان شد.
مردان/
علی خلیلی در وزن ۵۵- کیلوگرم در نخستین مبارزه خود مقابل محمد شهید از پاکستان هفت بر دو شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
قاسم نوروزی در وزن ۶۰- کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست مقابل آسرگلدیف از ترکمنستان ۱۰ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
ناصر قربان پور در وزن ۶۵- کیلوگرم در دور نخست مقابل البک سوتولدیف از ازبکستان شش بر صفر شکست خورد و حذف شد.
محمد غلامی در ۷۰- کیلوگرم در نخستین مصاف خود مقابل روزیف از ازبکستان هفت بر صفر شکست خورد و حذف شد.
یاسر محمدی در وزن ۸۰- کیلوگرم در دور نخست موفق به شکست هفت بر یک بردیف از ترکمنستان شد و به یک چهارم نهایی رسید. وی در این مرحله نیز کمال الدین محکموف از ازبکستان را چهار بر صفر برد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف روسلان تاوالدیف از قرقیزستان رفت و در پایان با نتیجه‌ هفت بر پنج شکست خورد و به مدال برنز رسید.

۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ۰۹:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.