باخ: ورزش ابزاری برای مانورهای سیاسی نیست

باخ: ورزش ابزاری برای مانورهای سیاسی نیست
"توماس باخ" رییس کمیته بین المللی المپیک و «پدرو پابلو کوچنسکی» رییس جمهور پرو در مراسم گشایش صد و سی و یکمین نشست اعضای کمیته بین المللی المپیک تاکید کردند که در این روزهای سخت و طوفانی ورزش همچنان می تواند ابزار ایده آلی در این شرایط باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ توماس باخ در مراسم افتتاحیه این نشست که 31 دقیقه سخنرانی کرد گفت:ما در دنیایی زندگی می کنیم که بحران بسیاری دارد، ما با بی اعتمادی ها، و نا مطمئنی مواجه هستیم.

وی گفت:در چنین شرایطی دنیا به ارزش های المپیک مثل صلح، احترام و درک متقابل نیاز دارد. توماس باخ با اشاره به درگیری و تنش های نظامی و سیاسی در منطقه شرق آسیا در حالی که تنها پنج ماه به شروع بازیهای المپیک و پارالمپیک پیونگ چانگ 2018 زمان باقی است افزود:همانوطر که همه ما می دانیم برگزاری بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی سال آینده تحت سخت ترین شرایط سیاسی برگزار می شود. ما با دولت های کشورهای درگیر و کمیته های ملی المپیک کشورها در ارتباط هسیتم تا مشکلات منطقه ای تاثیری بر این رقابتها نداشته باشد.

رییس کمیته بین المللی المپیک همچنین گفت:با وجود تمام مشکلاتی که در منطقه وجود دارد بازیهای المپیک زمستانی 2018 برگزار می شود و ما از این رقابتها حمایت می کنیم.

باخ گفت:موضع ما روشن است، بازیهای المپیک زمستانی بدون در نظر گرفتن شرایط سیاسی برگزار می شود و ورزش نباید ابزاری برای مانورهای سیاسی باشد. ورزش وسیله ای برای گفتگو است و بازیهای المپیک هم سمبل امید و صلح هستند.

اعضای کمیته بین المللی المپیک امروز برای انتخاب رسمی میزبانان المپیک 2024 و 2028 در لیما پایتخت پرو گرد هم جمع شده اند.

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۸:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.