اقرار IOC؛ رای خریده شده است

اقرار IOC؛ رای خریده شده است
کمیته بین المللی المپیک برای اولین بار صبح امروز به طور رسمی اقرار کرد که «لامین دیاک» برای میزبان شدن برزیل رای خریده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در بیانیه ای که امروز صبح از سوی اعضای هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که آنها «عکس العمل» سریعی در قبال فساد متحمل درباره پروسه انتخاب میزبان بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016 نشان خواهند داد.

«کارلوس نوزمان» رییس تیم میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016 سه شنبه هفته پیش پنجم سپتامبر به دلیل دخالت در طرح «خرید رای» برای میزبانی کشورش بازداشت شد. نوزمان متهم است که رابط بین تاجر سرشناس برزیلی ««آرتور کسار دو منزس سوآرز فیلو» ملقب به شاه آرتور و لامین دیاک بوده است.

لامین دیاک سنگالی از سال 1999 تا سال 2005 رییس فدراسیون جهانی دوومیدانی بوده است که پس از متهم شدن به پرداخت رشوه به برخی از اعضای کمیته بین المللی المپیک از ریاست این فدراسیون برکنار شد.

در بیانیه منتشر شده از سوی هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک آمده است: «اعضای هیات اجرایی این کمیته بار دیگر تایید می کند که گذشته و اتفاقات پیش آمده را نقض نمی کند و پیگیر ماجرا خواهد بود.» همچنین در ادامه این بیانیه گفته شده است: «تحقیقات در مورد لامین دیاک رییس سابق فدراسیون جهانی دوومیدانی و پسرش «پاپا ماساتا» پلیس فرانسه تحقیقات لازم را انجام می دهد و کمیته اخلاق کمیته بین المللی المپیک نیز به بحث خرید رای برای میزبانی برزیل ورود کرده است.

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۷:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.