دفاع توماس باخ از تمامیت کمیته بین المللی المپیک

دفاع توماس باخ از تمامیت کمیته بین المللی المپیک
"توماس باخ" رییس کمیته بین المللی المپیک ضمن سرزنش برخی از اعضای این کمیته اعلام کرد که در مسائل اعتباری اخیر پیش آمده تمامیت کمیته بین المللی المپیک هیچ تقصیری ندارد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛توماس باخ در گفتگو با سایت خبری IOC مدعی شد که درباره مسائل حیثیتی اخیری که این روزها مطرح مطرح است برخی از اعضای این کمیته مقصر هستند و تاکید کرد که وی از شهرت و اعتبار کمیته بین المللی المپیک دفاع می کند.

وی تاکید کرد که هیچ مسوولیت جمعی در قبال پرونده «خرید رای» برای واگذاری میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016 ریودوژانیرو وجود ندارد.

در حال حاضر مدارکی وجود دارد که نشان می دهد برخی از اعضای کمیته بین المللی المپیک با دریافت رشوه، برزیل را در پروسه رقابت برای اخذ میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک کمک کرده اند. اوایل هفته جاری پلیس برزیل با همکاری مشترک با پلیس فرانسه به خانه «کارلوس نوزمان» رییس تیم میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016 یورش برد. قرار است دادگاه نوزمان 12 سپتامبر برگزار شود و وی برای توضیح درباره روابط خود با «آرتور کسار دو منزس سوآرز فیلو» تاجر سرشناس برزیلی به سوالات دادگاه پاسخ دهد.

نوزمان از سوی پلیس برزیل تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است هر چند که تاکنون مجازاتی برای وی در نظر گرفته نشده است، اما پلیس مدعی است که وی رابط بین «منزس» تاجر برزیلی که با نام مستعار «شاه آرتور» شناخته می شود و «لامین دیاک» رییس سنگالی سابق فدراسیون جهانی دوومیدانی بوده است.

۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ۱۷:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.