دیاک: اتهامات علیه من بزرگترین دروغ تاریخ ورزش است

دیاک: اتهامات علیه من بزرگترین دروغ تاریخ ورزش است
"پاپا ماساتا دیاک" هرگونه دخالت در اخذ میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو را به شدت محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛وی ضمن محکومیت شدید هرگونه مداخله در واگذاری میزبانی این رقابتها به برزیل، این اتهام را «بزرگترین دروغ در تاریخ ورزش جهان» خواند. اوایل هفته جاری پلیس برزیل با همکاری مشترک با پلیس فرانسه به خانه «کارلوس نوزمان» رییس تیم میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016 یورش برد.

قرار است دادگاه نوزمان 12 سپتامبر برگزار شود و وی برای توضیح درباره روابط خود با «آرتور کسار دو منزس سوآرز فیلو» تاجر سرشناس برزیلی به سوالات دادگاه پاسخ دهد. نوزمان از سوی پلیس برزیل تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است هر چند که تاکنون مجازاتی برای وی در نظر گرفته نشده است، اما پلیس مدعی است که وی رابط بین «منزس» تاجر برزیلی که با نام مستعار «شاه آرتور» شناخته می شود و «لامین دیاک» رییس سنگالی سابق فدراسیون جهانی دوومیدانی بوده است.

«پاپا دیاک» پسر «لامین دیاک» که مشاور سابق بازرگانی و تجاری فدراسیون جهانی دوومیدانی بود به خبرگزاری رویترز گفت: این اتهام که من در میزبانی برزیل برای گرفتن میزبانی بازیهای 2016 نقش داشته ام بزرگترین دروغ تاریخ ورزش جهان است.

وی گفت:بعضی اوقات پدرم را در کارهای شخصی اش همراهی می کردم ولی اینکه من نقشی داشته باشم صحیح نیست. چرا که شغل من کمک به فدراسیون جهانی دوومیدانی برای شناخت و ارزیابی کشورها جهت برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی بود.

لامین دیاک در اکتبر سال 2009 عضو کمیته رای گیری کمیته بین المللی المپیک بود که به میزبانی ریودوژانیرو برای گرفتن میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2016 رای داد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.