"کمیته ورزش پاک" در فدراسیون جهانی وزنه برداری تشکیل شد

"کمیته ورزش پاک" در فدراسیون جهانی وزنه برداری تشکیل شد
فدراسیون جهانی وزنه برداری 5 کارشناس مستقل خارج از تشکیلات خود استخدام کرد تا به حفظ جایگاه این رشته ورزشی در بازیهای المپیک کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت خبری اینساید گیمز؛فدراسیون جهانی وزنه برداری برای جلوگیری از حذف شدن از رشته های المپیکی یک تیم کارشناسی تشکیل داد. قرار است اعضای "کمیته ورزش پاک" که 5 نفر هستند به اضافه دو مرد که نظریات صریحی درباره دوپینگ دارند به فدراسیون جهانی وزنه برداری توصیه های لازم را برای ارائه یک برنامه قاطع علیه دوپینگ پیشنهاد داده تا این ورزش در بازیهای المپیک حفظ شود.

سه عضو جدید این کمیته آلمانی هستند که یکی از آنها «کریستین بائوم گارتنز» رییس فدراسیون وزنه برداری آلمان است. پس از آنکه کمیته بین المللی المپیک نمونه های دوپینگ وزنه برداران را در سال های 2008 و 2012 مورد آزمایش مجدد قرار داد، مشخص شد نمونه های دوپینگ بیش از 49 وزنه بردار مثبت بوده است.

براین اساس ماه ژوئن گذشته «توماس باخ» از فدراسیون جهانی وزنه برداری درخواست کرد که مبارزه قاطعی علیه دوپینگ در این رشته را آغاز کند در غیر این صورت با خطر حذف از بازیهای المپیک 2024 پاریس مواجه خواهد شد.

باخ اعلام کرده بود که فدراسیون جهانی وزنه برداری تا ماه دسامبر سال 2017 فرصت دارد که طی گزارشی به کمیته بین المللی المپیک برنامه های موثر و کارآمد خود برای مبارزه با دوپینگ را اعلام کند.

اولین نشست اعضای کمیته پاک هفته آینده طی دو روز برگزار می شود و آنها اولین گزارش خود را به اعضای هیات مدیره در تاریخ 30 سپتامبر و اول اکتبر به نشست هیات مدیره کمیته بین المللی المپیک در بوداپست ارائه خواهند کرد.

۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۳۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.