پروند دوپینگ روسها همچنین ابهام آمیز

پروند دوپینگ روسها همچنین ابهام آمیز
"ریچارد مک لارن" وکیل کانادایی ادعای مطرح شده از سوی روسیه مبنی بر عدم دخالتهای سیستماتیک دولتی در دوپینگ گسترده ورزشکاران این کشور را رد کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛اتهامات مطرح شده از سوی مک لارن ابتدا در گزارشی در ماه جولای 2016 منتشر شد. در این گزارش آمده بود که پشت پرده دوپینگ فراگیر در ورزش روسیه همراه با حمایت های دولتی بوده است. دومین گزارش مک لارن ما دسامبر گذشته منتشر شد که در این گزارش اعلام شده بود بیش از 1000 ورزشکار روسیه نتایج آزمایش های آنها در بازیهای المپیک تابستانی لندن 2012 و المپیک زمستانی سوچی 2014 مثبت بوده است.

این گزارش منجر به تعلیق بخشی از ورزش روسیه شد. فدراسیون جهانی دوومیدانی یکی از اولین مجامع ورزشی بود که دوندگان روس را از حضور در مسابقات بین المللی منع کرد. با این حال ویتالی سیروف عضو افتخاری کمیته بین المللی روسیه هر گونه اتهامی از سوی مک لازن را رد می کند.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نتایج تحقیقات مک لارن بدون ابهام است و به زودی با اخبار جدیدی که منتشر خواهد شد تعجب همگان برانگیخته خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است:پروفسور مک لارن ماه اکتبر گذشته با ویتالی سمیروف در زوریخ دیدار داشته است. فعالیت های کمیته ملی مبارزه با دوپینگ روسیه از سال 2015 به حالت تعلیق در آمده است.

۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.