داور طلایی ایران یکی از معتبرترین جوایز داوری تنیس را دریافت کرد

داور طلایی ایران یکی از معتبرترین جوایز داوری تنیس را دریافت کرد
داور طلایی ایران گفت: هیچ‌کدام از دستاوردهایم در داوری من را غافلگیر نکرد اما از کسب این جایزه بسیار خوشحالم کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون تنیس: علی نیلی، داور نشان طلا و برجسته کشورمان موفق شد جایزه «جان تی مک‌ گاورن» اتحادیه تنیس آمریکا را بدست آورد.

این جایزه یکی از جوایز معتبر داوران تنیس است که هر ساله در حین برگزاری مسابقات آزاد آمریکا و از سوی اتحادیه تنیس این کشور به فردی که بیشترین خدمت را در زمینه قضاوت ارائه داده باشد، اهدا می‌گردد.

تنها داورانی صلاحیت دریافت این جایزه را دارند که حداقل ۱۰ سال سابقه کار داوری در کارنامه خود داشته باشند.

نیلی همچنین به همراه عادل برقعی در مسابقات المپیک ریو ۲۰۱۶ حضور داشت و با قضاوت در بازی‌های مهمی همچون ماری-فونینی و دلپوترو-سوسا برای کشورمان افتخار آفرینی کرد. سیستم امتیاز شمار زنده تنیس که در مسابقات بین‌المللی از آن استفاده می‌شود نیز توسط نیلی طراحی شده است.

علی نیلی که هم‌اکنون به عنوان یکی از ۱۰ داور تمام‌وقت ATP فعالیت دارد. اولین و تنها داور ایرانی در تاریخ تنیس می‌باشد که سابقه قضاوت در فینال مسابقات گرند اسلم را دارد. دیدارهای فینال گرند اسلم ویمبلدون سال ۲۰۱۵ بین راجر فدرر و نواک جوکوویچ و هم‌چنین فینال مسابقات گرند اسلم آزاد آمریکا سال ۲۰۱۶ بین نواک جوکوویچ و استن واورینکا با قضاوت نیلی انجام گرفت.

نیلی پس از دریافت این جایزه در سخنرانی خود گفت: «هیچ‌کدام از دستاوردهایم در داوری من را غافلگیر نکرد؛ چه زمانی‌ که مدال نقره و طلا گرفتم و چه زمانی‌ که برای قضاوت فینال ویمبلدون و آزاد آمریکا انتخاب شدم، اما هرگز در رویاهایم هم نمی‌دیدم که روزی این جایزه را ببرم.»

۱۴ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.