شانس عبور مشعل پیونگ چانگ از منطقه غیر نظامی DMZ

شانس عبور مشعل پیونگ چانگ از منطقه غیر نظامی DMZ
پیشنهادات بسیاری به تیم میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 شده است تا حرکت مشعل بازیها از کره شمالی نیز عبور کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛اما به نظر می رسد مسوولان برگزاری این رقابتها تمام آنها را رد کرده اند. با این حال یک منطقه کوچک و باریک از مرز دو کره که غیرنظامی (DMZ) است این شانس را دارد که شاهد حرکت حمل مشعل بازیها باشد. مقامات برگزاری بازیهای 2018 پیونگ چانگ اعلام کرده اند که این موضوع خارج از تصمیم گیری و اختیارات آنهاست و نیاز به تصمیم گیری در سطوح بالاتر سیاسی دارد.

منطقه مرزی (DMZ) ناحیه ای است به مسافت 250 کیلومتر طول و 4 کیلومتر عرض که یک منطقه غیرنظامی بین دو کره محسوب می شود. مسوولان بازیهای پیونگ چانگ امیدوارند که علیرغم تنش های موجود بین دو همسایه شمالی و جنوبی «المپیک صلح آمیزی» در پیش باشد. «دویئون کیم» مدیر پروژه حمل مشعل بازیهای پیونگ چانگ به سایت خبری اینساید گیمز گفت:رفتن به منطقه DMZ بستگی به به تصمیم مقامات سیاسی و کمیته برگزاری بازیها دارد.

وی گفت:حتی اگر کوچکترین شانسی وجود داشته باشد این یک تصمیم سیاسی است.» براساس نقشه های موجود مشعل به نزدیکی منطقه DMZ در استان «گوسئونگ» خواهد رسید که پیش از این بخشی از کره شمالی بود اما پس از پیمان «آرمیستیس» و اعلام آتش بس بین دو کره در سال 1953 به کره جنوبی ملحق شد. پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی که روز گذشته اتفاق افتاد و از شمال ژاپن نیز عبور کرد، علیرغم ناظران جهانی بازیهای پیونگ چانگ 2018 را تحت تاثیر قرار داده است.

۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۲۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.