افشای لابی بازی برزیلی ها برای میزبانی ریو 2016

افشای لابی بازی برزیلی ها برای میزبانی ریو 2016
در برزیل مدارک جدیدی منتشر شده است که نشان می دهد چگونه مقامات این کشور برای کسب میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016 «لابی» گسترده ای با همتایان آفریقایی خود انجام داده اند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این مدارک و مستندات که امروز در خبرگزاری "اسپورت لایت" منتشر شده است نشان می دهد که کارلوس نوزمان رییس تیم میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2016 ریو سفرهای بسیاری به قاره آفریقا هفته ها قبل از رای گیری مجمع عمومی کمیته بین المللی المپیک برای انتخاب میزبان این بازیها داشته است.

مجمع عمومی کمیته بین المللی المپیک اکتبر 2009 در کپنهاگ پایتخت دانمارک تشکیل شد و برزیل را به عنوان میزبان المپیک 2016 انتخاب کرد. در این مدرک منتشر شده که از سوی وزارت امور خارجه برزیل به سفارتخانه های این کشور در کشورهای آفریقایی ماه جولای ارسال شده است «در متن کمپین کاندیداتوری ریودوژانیرو مشخص شده است که کمیته ملی المپیک برزیل برنامه هایی برای اجرایی کردن ماموریت خود برای کسب میزبانی با همکاری کمیته های ملی کشورهای آفریقایی در ماه های جولای و آگوست» داشته است.

همچنین سفارت برزیل در کامرون نامه ای دریافت کرده است که مقامات کامرونی قول داده اند که حمایت های خود را در نشست «انجمن کمیته های ملی المپیک آفریقا» (ANOCA) از پروسه میزبانی برزیل انجام دهند.

به گزارش روزنامه «لوموند» پلیس فرانسه در حال بازجویی از روسای یک شرکت است که از یک تاجر برزیلی به نام «آرتور کسار دومنزس سوآرس فیلو» مبلغ 5/1 (یک و نیم) میلیون دلار رشوه دریافت کرده اند. این شرکت توسط «پاپا ماساتا دیاک» اداره می شده است. دیاک پسر سابق عضو سنگالی کمیته بین المللی المپیک و رییس سابق فدراسیون جهانی دوومیدانی بوده است.

۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۳:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.