تحول در شنا و جبران عقب ماندگی ها با رشد ۱۵۸ درصدی

تحول در شنا و جبران عقب ماندگی ها با رشد ۱۵۸ درصدی
رشد ۱۵۸ درصدی رکوردشکنی در رشته ورزشی شنا از پیشرفت خیره کننده این رشته ورزشی طی چهار – پنج سال اخیر خبر می دهد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ارزش ثبت رکوردها را تنها ورزشکاری می داند که روزها و بلکه سال ها برای رسیدن به آن تلاش می کند. برای دستیابی به یک رکورد ملی نه تنها یک ورزشکار، بلکه یک تیم اعم از مربی، بدنساز، مربی تغذیه، روانشناس و … نیز باید با صرف هزینه و زمان زیاد به صورت شبانه روزی برای تحقق آن تلاش کنند. بدون تردید برگزاری پی در پی مسابقات و اعزام به اردوهای برون مرزی نیز از جمله مسائل مهم در ثبت رکوردهای جدید است.
در اواخر دهه ۸۰ شمسی وضعیت خوبی در این بخش وجود نداشت.  مثلا در سال ۱۳۸۹ تنها ۱ رکورد ملی جا به جا شد. در حالی که شنای جهان با سرعت در حال پیشرفت بود اما در ایران عقب ماندگی در این حوزه هر روز بیشتر می شد تا جایی که در برخی از محافل کارشناسی فاصله شنای ایران با سطح اول دنیا بیش از ۱۲۰ سال تخمین زده شد!
اما به تدریج با روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی فدراسیون شنا، وضعیت بهتر شد. تا جایی که در پایان سال ۱۳۹۵ آمار رسمی از ثبت ۶۲ رکورد ملی تنها ظریف یک سال خبر می دهد. یعنی در سال ۱۳۹۵ به طور میانگین در هر ۵ روز یک رکورد ملی شکسته است.
این حتی از سرعت رشد برخی از پیشرفته ترین کشورهای جهان نیز بالاتر بود و نشان می داد فدراسیون شنا در مسیر درستی گام بر می دارد.

 

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۲۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.