کنیا سه ورزشگاه بزرگ برای رقابتهای قهرمانی دوومیدانی جهان می سازد

کنیا سه ورزشگاه بزرگ برای رقابتهای قهرمانی دوومیدانی جهان می سازد
"حسن واریو" وزیر ورزش کنیا اعلام کرد این کشور سه ورزشگاه برای اخذ میزبانی رقابتهای قهرماین جهان دوومیدانی 2023 خواهد ساخت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ساخت این ورزشگاه ها بخشی از برنامه پیشنهاد میزبانی این کشور خواهد بود. از سال 1983 تاکنون هیچ کشور آفریقایی میزبان رقابتهای قهرمانی جهان نبوده است اما «واریو» اعلام کرده است که کشورش آمادگی میزبانی از ورزشکاران را دارد و از این موضوع استقبال می کند.

ماه گذشته نایروبی پایتخت کنیا میزبان رقابتهای قهرمانی جهان دوومیدانی جوانان زیر 18 سال بود که این کشور توانست این رقابت را به بهترین شکل ممکن برگزار کند. واریو در مورد میزبانی رقابتهای قهرمانی جهان زیر 18 سال جهان گفت:ما نشان دادیم که ظرفیت برگزاری رویدادهای کوچکتر را داریم و الان زمان آن فرا رسیده که میزبانی رویدادهای بزرگتر را بر عهده بگیریم.

وزیر ورزش کنیا که نقش عمده ای در گرفتن میزبانی برای کنیا داشت در مورد ساخت ورزشگاه های جدید در این کشور گفت:ما برنامه داریم که سه ورزشگاه بزرگ در نایروبی، مومباسا و الدورت و 7 سالن جدید دیگر در بخش های مختلف کشور بسازیم. همچنین «حمد کالکابا مالبوم» رییس کنفدراسیون ورزش های آفریقا اعلام کرده است که 6 کشور این قاره از جمله کنیا توانایی برگزاری این رویداد مهم را دارند. مسوولان فدراسیون دوومیدانی کنیا تمامی تلاش خود را به کار گرفتهاند تا از ظرفیت های موجود برای گرفتن این میزبانی استفاده کنند.

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.