پایان فاز نخست طرح تخصصی استعدادیابی و توسعه ساختار رشته قایقرانی در ایران

پایان فاز نخست طرح تخصصی استعدادیابی و توسعه ساختار رشته قایقرانی در ایران
طرح تخصصی استعدادیابی و توسعه ساختار رشته قایقرانی ( اسلالوم، اسپرینت و رویینگ) که برای نخستین بار با حمایت المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک و توسط فدراسیون قایقرانی کشورمان و با حمایت فدراسیون جهانی در خرداد ماه آغاز شده بود با موفقیت خاتمه یافت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در آغاز سال 2017 میلادی (اواخر سال 95)، فدراسیون قایقرانی با رایزنی های مستمر با فدراسیون جهانی پروژه ای را تحت عنوان استعدادیابی و توسعه ساختار در سه ماده اسلالوم، اسپرینت و رویینگ برای کشورمان طراحی نمود که تاکید اصلی طرح مذکور نخبه گزینی در این رشته ها با رویکرد آموزش، تقویت ارزش های المپیک در نوجوانان و مربیان برای هدف کوتاه مدت حضور موفق در بازی های المپیک نوجوانان بوینس آیرس 2018 و بلند مدت پرورش ورزشکارن ماهر و با اخلاق جهت حضور موفق در رویدادهای بین المللی مهم این رشته در آینده بود.
طرح مذکور پس از جلسات متعدد و کارشناسی در کمیته ملی المپیک، واحد المپیک سولیداریتی و فدراسیون قایقرانی کشورمان با حضور آقای گوسپین و خانم اشرف کارشناسان و مدرسین دوره و برگزاری یک دوره کلاس مربیگری پیشرفته ویژه نوجوانان در تهران در نهایت مورد تصویب و موافقت حمایت دو بخش مختلف المپیک سولیداریتی (ورزشکاران و مربیان) قرار گرفت.
کل طرح در طول سال 2017 میلادی شامل سه فاز در قالب کمپ تمرینی و آموزشی با مشارکت سه استان تهران، چهار محال وبختیاری و مازندران پیش بینی گردیده است، که فاز اول آن از  تاریخ 21 خرداد لغایت 8 تیر ماه 96 با حضور 114 ورزشکار، 21 مربی، 12 داور و 24 نفر تسهیل گر و نیز حضور مربیان متخصص از سه کشور فرانسه، الجزیره و چین تایپه در تهران برگزار گردید.
کلیه شرکت کننده های داخلی در این فاز از استان های مازندران، کرمانشاه، تهران، اصفهان، کردستان، آذربایجان شرقی، گیلان، بوشهر، قزوین، لرستان، زنجان، همدان و اردبیل بودند.
برنامه های اجرا شده در فاز نخست این طرح شامل: کلاس های آموزشی تئوری و عملی ویژه مربیان، گرفتن تست های مختلف از ورزشکاران، کلاس های آموزشی با تاکید بر ارزش های المپیک شامل حفظ محیط زیست، مبارزه با دوپینگ، برابری در ورزش، ارزش های اخلاقی، ... برای مربیان و ورزشکاران، همچنین کلاس های پرسش و پاسخ و رفع اشکال بود.
فاز دوم طرح در سه ماه آتی آغاز خواهد شد.یکی از دستاوردهای اجرای بخش نخست، انتخاب دو نوجوان ایرانی در این رشته ورزشی حضور در یک سولیداریتی  در کشور الجزایر می باشد.

۲۴ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.