گزارش WKF از بهترین های جهان؛مهدی زاده و گنج زاده بهترین؛ پورشیب مرد شگفتی ساز

گزارش WKF از بهترین های جهان؛مهدی زاده و گنج زاده بهترین؛ پورشیب مرد شگفتی ساز
سایت فدراسیون جهانی کاراته در تازه ترین گزارش خود بهترین های کاراته در 9 ماه اخیر معرفی کرد که در بخش مردان از امیر مهدی زاده و سجاد گنج زاده به عنوان بهترین های اوزان خود و از ذبیح اله پورشیب به عنوان مرد شگفتی ساز یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، فدراسیون جهانی در شرایطی بهترین های کاراته در سال 2017 را معرفی کرده که تا پایان سال میلادی 4 کاراته وان در دستور کار این فدراسیون قرار دارد و کاراته کاها خواهند کوشید با حضور در این رقابتها و کسب عناوین برتر به جایگاه خود در رنکینگ بهبود بخشند.
در کاتای انفرادی کوئینترو کاتاروی اسپانیایی در سال جاری با کسب 5 مدال در 6 مسابقه با اختلاف 2300 امتیاز به اندوخته های خود اضافه کرد تا بالاتر از ریوکیونا از ژاپن قرار بگیرد. کیونا که در حال حاضر عنوان دوم را دارد در بازیهای جهانی در لهستان موفق شد از کوئینترو عبور کند. این سومین نمایش خوب کیونا در سالجاری بود. کیونا در قهرمانی آسیا در قزاقستان به نشان طلا دست یافته بود.
آنتونیو دیاز ونزوئلایی که در لهستان به مدال برنز دست یافت و علی صوف اوغلو نایب قهرمان اروپا از ترکیه که روز جمعه در جام ارومیه بر سکوی سوم ایستاد دیگر مردان برتر کاتا معرفی شدند.
امیر مهدی زاده در وزن 60-کیلوگرم در سالجاری یک دوره جذاب و پرشکوه را پشت سر گذاشت. مهدی زاده با مدال طلای آسیا، نقره بازیهای جهانی، برنز کاراته وان دوبی‌‌ ‌‍[برنز کشورهای اسلامی] توانست موفقیتش را در صدر رنکینگ حفظ کند.
صدرالدین سایماتوف از ازبکستان با3 طلای کاراته وان مدال نقره آسیا موفق شد خود را به جایگاه دوم برساند. دراین وزن قهرمان 2 دوره جهان بروس داگلاس از برزیل و جفری برنز نایب قهرمان جهان از هلند در تعقیب مهدی زاده و سایماتوف هستند.
در وزن 67 کیلوگرم، آندریاس مدیرا از ونزوئلا که سال 2017 را با طلای پاریس استارت زد و پس از آن مدال نقره پان آمریکن را بدست آورد با 15 امتیاز اختلاف نسبت به مارسل تادیسی قهرمان 26 ساله مجارستانی در صدر است. تادیسی امیدوار است در ادامه راه بتواند صدر جدول را از حریف ونزوئلایی بستاند.
وینسوس فیگورا برزیلی با 346 امتیاز اختلاف از نفر اول در جای سوم این وزن قرار دارد ضمن اینکه یک فرانسوی تازه از راه رسیده به نام استیون داکوستا با نمایش خوب در بازیهای جهانی کم کم خود را به صدر نزدیک می سازد.
در وزن 75 کیلوگرم کاپیتان تیم ملی کاراته امریکا ، توماس اسکات با 3 مدال طلایی که در این فصل گرفته و در نبود رافائل آقایف مصدوم همچنان جایگاه اولی خود در رنکینگ را حفظ کرده است[اسکات در شرایطی نفر اول رنکینگ است که ماه گذشته در لهستان و در بازیهای جهانی 9 بر صفر مقابل علی اصغر آسیابری دست ها را به علامت تسلیم بالا برد.]
لوئیجی بوسا از ایتالیا و ارمان التیمور از ترکیه دیگر نفرات برتر این وزن در رنکینگ فدراسیون جهانی هستند.
در وزن 84-کیلوگرم، ریتارو آراگا ژاپنی برغم شکست در فینال بازیهای جهانی برابر ذبیح اله پورشیب همچنان صدرنشین بلامنازع این وزن است. آراگا در سال 2017 علاوه بر نقره بازیهای جهانی در 2 کاراته وان به مدال طلا دست یافت.
نفر دوم این رنکینگ آیخان مامایف آذربایجانی است.
اوگور آکتاش قهرمان اروپا و ذبیح اله پورشیب قهرمان شگفتی ساز بازیهای جهانی نفرات سوم و چهارم این وزن هستند.
در وزن 84+کیلوگرم سجاد گنج زاده از ایران مدافع عنوان قهرمانی جهان و یکی از کاراته کاهای غالبا موفق در این رده در سالجاری بوده است. قهرمان 25 ساله ای که مدال طلای کاراته وان پاریس و دوبی را دارد و مدال نقره بازیهای جهانی را کسب کرد تا جایگاه خودش را در صدر جدول تثبیت کند.
انیس ارکان از ترکیه با اختلاف اندک به دنبال سجاد است. اشرف اوچن مراکشی پس از نمایش خوب خود در مسابقات جهانی نفر بعدی است.
کاراته جهان در سال 2017 در حالی به ماههای پایانی سال نزدیک می شود که علاوه بر قهرمانی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان در تنریف اسپانیا؛ 4 مرحله لیگ جهانی موسوم به کاراته وان را از جمله، کاراته وان استانبول ترکیه، لایپزیک آلمان، اوکیناوای ژاپن و سالزبورگ اتریش را پیش رو دارد.

۲۳ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۰۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.