مدیر با سابقه کره جنوبی از IOC رفت

مدیر با سابقه کره جنوبی از IOC رفت
"کان لی هی" از عضویت کمیته بین المللی المپیک به دلیل بیماری کناره گیری کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این اقدام به دلیل درخواست خانواده وی بوده است. «لی» 75 ساله مدیر گروه سامسونگ از سه سال گذشته با مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می کند. بیماری های وی از زمانی آغاز شد که مرد 75 ساله کره جنوبی دچار حمله و سکته قلبی شد. وی در این مدت در جلسات IOC شرکت نکرده است و عملا در کره جنوبی نیز دیده نشده است. سال 2015 سخنگوی شرکت سامسونگ گزارش هایی درباره مرگ وی را رد کرد.

"لی" که ارزش دارایی هایش 12 میلیارد و 600 میلیون دلار آمریکاست از سال 1996 به مدت 21 سال عضو کمیته بین المللی المپیک بوده است. در بیانیه ای که کمیته بین المللی المپیک امروز منتشر کرده است آمده:آقای لی به جنبش المپیک تعلق دارد، وی اولین عضو IOC بود که در صد و پنجمین جلسه کمیته بین المللی المپیک در آتلانتا در سال 1996 انتخاب شد.

در ادامه این بیانیه آمده است:وی رییس افتخاری کمیته ملی المپیک کره جنوبی است و کمک کرد که پیونگ چانگ میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2018 را از آن خود کند. فکر و یاد ما با خانواده وی در این روزهای مستمر بیماری وی است.

در حال حاضر فقط «ریو سیونگ مین»، قهرمان رقابتهای تنیس روی میز کمیته المپیک 2004 آتن، عضو کمیته بین المللی المپیک است. وی سال گذشته در ریودوژانیرو به عضویت کمیته ورزشکاران IOC در آمد.

۲۲ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۰۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.