افشارزاده:هیچ چیز برای وزنه برداری کم نگذاشتم

افشارزاده:هیچ چیز برای وزنه برداری کم نگذاشتم
دبیر کل کمیته المپیک گفت: در طول 40 سالی که در ورزش مشغول به خدمت هستم از هر گونه انتقاد و پیشنهاد و راهنمایی چه سازنده ، چه غیر سازنده استفاده کردم و سعی کرده ام تمامی نکات لازم را مورد بررسی قرار دهم تا اگر کوتاهی و اشتباهی رخ داده آن را اصلاح نمایم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛بهرام افشازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان در آخرین مصاحبه خود در این سمت اظهار داشت: 3 سال پیش روزی که مسئولیت این رشته ورزشی را بر عهده گرفتم وضعیت به گونه ای بود که هیچ کدام از اهالی این رشته امیدی به ایستادن مجدد و موفقیت آن حتی در سطح قاره هم نداشتند. در این وضعیت که هیچ کدام از آنها حاضر به مسئولیت پذیری نبودند تمام سختی ها و مشقات این راه ناهموار را به جان خریدم و با کاری حدود 16 ساعت در روز و بکارگیری تمامی پیشکسوتان و پتانسیل موجود توانستم در عرض یک سال وضعیت این فدراسیون را به حالت عادی رسانده و زمینه موفقیت های بی نظیر را فراهم سازم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در طول این 3 سال موفقیتهایی در این رشته رقم خورد که سابقه آن را نمی توانید در طول تاریخ وزنه برداری بیابید. دوبار ایستادن بر سکوی سومی قهرمانی جوانان جهان و کسب عنوان قهرمانی نوجوانان جهان، قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا و همچنین موفقیت باشگاهها در جام باشگاههای آسیا همگی حاصل برنامه ریزی، تلاش و پیگیری مجموعه ای بود که فقط و فقط یک هدف را دنبال می کردند و آن چیزی نبود جز همدلی.

افشارزاده به مسایل و اتفاقاتی که اخیرا در این رشته مطرح شده اشاره کرد و گفت: در طول این 3 سال بحث آموزش و کنترل دوپینگ در اولویت برنامه هایمان قرار داشت و نداشتن حتی یک نمونه دوپینگ در بیش از 300 نمونه گیری نشان داد که راه درستی را در پی گرفته ایم. متاسفانه اتفاقات ماههای اخیر نیز دلایل و مسایلی داشت که مطرح کردن آنها هیچ دردی از این موضوع دوا نمی کند، فقط به همین نکته بسنده می کنم که عده ای با هدف نا معلوم به خودزنی پرداختند و این رشته موفق و مدال آور را زیر سوال بردند.

افشارزاده در ادامه گفت:روزی که بعنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک انتخاب شدم اعلام کردم که با توجه به حجم فعالیت زیاد در کمیته قادر به حضور و پیگیری امور وزنه برداری نیستم و از مسئولین سازمان تربیت بدنی درخواست کردم تا فرد دیگری را جایگزین من کنند اما متاسفانه اتفاقاتی رخ داد و برنامه هایی پیش آمد که این موضوع حدود یکسال بطول انجامید. من همان موقع نیز استعفای خودم را به مسئولین تقدیم کردم تا هرچه سریعتر این تغییر و تحول صورت بگیرد اما هر بار که فردی بعنوان گزینه مطرح شد عده ای در مقابل او جناح گرفتند و جریان سازی کردند تا این کار مجدد به تاخیر بیافتند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان در ادامه اظهار داشت: در طول این 40 سالی که در ورزش مشغول به خدمت هستم از هر گونه انتقاد و پیشنهاد و راهنمایی چه سازنده ، چه غیر سازنده استفاده کردم و سعی کردم تمامی نکات لازم را مورد بررسی قرار دهم تا اگر کوتاهی و اشتباهی رخ داده آن را اصلاح نمایم. اما متاسفانه در این دو سه هفته اخیر برخی افراد به تخریب شخصیت و زیر سوال بردن سالها تلاش ، زحمت و فعالیت بدون چشم داشت من و برخی افراد زحمت کش دیگر پرداختند که نه تنها گلایه ای از آنها ندارم بلکه با آرزوی موفقیت برای تمامی عوامل و مجموعه شان امیدوارم که از این پس در راه و رسالت مهمی که بر عهده دارند درست و صحیح گام بردارند.

وی در خصوص سرپرستی رضازاده اظهار داشت: رضازاده اسطوره این رشته ورزشی و افتخار ایران زمین است. او 16 سال تمام در اردوهای طاقت فرسای وزنه برداری برای شاد کردن دل میلیونها ایرانی سختی ها را به جان خریده و دین و حقی بر تمامی ما دارد. او بعد از خداحافظی از دنیای قهرمانی تمایل خود برای بر عهده گرفتن مسئولیت این فدراسیون را اعلام کرد و بسیار خوشحالم که امروز این اعتماد لازم ایجاد شده و هدایت رشته ای که تخصص لازم را در آن دارد به وی واگذار می گردد.برای او آرزوی موفقیت و پیروزی دارم و همینجا اعلام می کنم که دکتر سعید لو رئیس محترم سازمان تربیت بدنی و معاونین ایشان و مسئولین سازمان کمیته ملی المپیک توجه ویژه ای به این رشته دارند و مطمئنا با حمایتهای آنها بیش از پیش این رشته مدال آور به سوی موفقیت گام خواهد برداشت.

وی در پایان گفت: به جز مسایل اخیر خودم اعتقاد دارم که وزنه برداری موفق ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت. حمایت های صورت گرفته از کادرفنی تیمهای ملی و ملی پوشان، کیفیت اردوهای داخلی و برون مرزی، تدارکات و پشتیبانی و اعزامها، وضعیت مالی فدراسیون، وضعیت میزبانی مسابقات،خرید امکانات و تجهیزات و اعطای آن به استان ها،ساخت و ساز و همه و همه در این دوره ایده آل و بی نظیر بود.حال اگر برخی افراد قصد دارند این مسایل را وارونه جلوه دهند هم مشکلی نیست من، قضاوت در خصوص زحمات و فعالیت های صورت گرفته را به خدا و مردم فهیم ایران زمین می سپارم و بس.
 

۲۹ آذر ۱۳۸۸ ۱۴:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.