پیونگ چانگ حمل مشعل از کره شمالی را انکار کرد

پیونگ چانگ حمل مشعل از کره شمالی را انکار کرد
پیونگ چانگ 2018 گزارش هایی مبنی بر حمل مشعل در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی را برای برقرار ارتباط بین دو کشور انکار کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛رسانه های کره جنوبی گزارش کرده اند که قرار است مشعل بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 علیرغم بالاترین میزان تنش در منطقه و بین دو کشور در کره شمالی حمل شود.

در ماه های اخیر "مون جائی این" رییس جمهور جدید کره جنوبی بارها به حضور و شرکت ورزشکاران کره شمالی در بازیهای سال آنیده تاکید کرده و گفته بود که درها تا آخرین لحظه و دقیقه باز خواهند بود. خبرگزاری هرالد کره اعلام کرده است که یک منبع ناشناس گفته نزدیک به آماده شده رقابتها، مشعل بازیها از پایتخت کره شمالی یا "مونت کوم کانگ" که کوهی در نزدیکی کره جنوبی است عبور می کند. این منبع خبری که نخواسته نامش فاش شود گفته است، آنها مصر هستند که در جلساتی با اعضای کمیته بین المللی المپیک گفتگو کرده تا مشعل را به این منطقه یا پیونگ یانگ در آخرین مرحله از حرکت مشعل از استان "گانگ وون" بفرستند.

اما تیم میزبانی پیونگ چانگ 2018 به سایت خبری اینساید گیمز گفته است که حمل مشعل در کره شمالی بخشی از برنامه این کمیته نیست. سخنگوی کمیته برگزاری این مسابقات گفت:در حال حاضر حمل مشعل جز برنامه ما در کره شمالی نیست اما دولت کره جنوبی درهای گفتگو برای شرکت این کشور در رقابتهای سال آینده را باز کرده است.

وی گفت:حمل مشعل آخرین مرحله برنامه ماست و در ماه های آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۷:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.