با مثبت شدن دوپینگ حریف قزاق ؛برنز رقابتهای ژیمناستیک قهرمانی آسیا ٢٠١٥ به هادی خناری نژاد رسید

با مثبت شدن دوپینگ حریف قزاق ؛برنز رقابتهای ژیمناستیک قهرمانی آسیا ٢٠١٥ به هادی خناری نژاد رسید
پس از مشخص شدن دوپینگ ورزشکار قزاق و رایزنی های فدراسیون ژیمناستیک ایران با فدراسیون جهانی مدال برنز رقابتهای قهرمانی آسیا ٢٠١٥ از ورزشکار قزاق گرفته و به هادی خناری نژاد رسید.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  فدراسیون ژیمناستیک ؛ با مثبت اعلام شدن دوپینگ ژیمناست قزاقستانی در رقابتهای قهرمانی ۲۰۱۵ آسیا در توکیو ، هادی خناری نژاد صاحب مدال برنز شد و ژیمناست قزاق ۲ سال از کلیه مسابقات محروم شد.

به دنبال موضوع دوپینگ ورزشکار قزاق و احتمال بازپس گیری مدال برنز آسیا ٢٠١٥  از این ورزشکار و اختصاص آن به هادی خناری نژاد ، فدراسیون طی چند مرحله از طریق ایمیل با فدراسیون جهانی مکاتبه کرد تا در پایان فدراسیون جهانی ژیمناستیک روز گذشته در ایمیلی به فدراسیون ایران مدال برنز رقابتهای قهرمانی آسیا را به نماینده کشورمان داد.

«عزیزبیک کودراتولایف» ژیمناست قزاق  از «هکپگزانیامین» که براساس بند ۲.۱.۱ قانون آنتی دوپینگ یک مواد ممنوعه است در دوران پیش از رقابت‌های جهانی ژیمناستیک آرتیستیک ۲۰۱۵ استفاده کرده و این ماده در نمونه های گرفته شده ، موجود بوده است. بنابراین این ورزشکار برای مدت ۲ سال که شروع آن از یکم ژانویه ۲۰۱۶ است، محروم است. وی همچنین باید مدال، مبلغ جایزه و یا جوایز دیگر را باز گرداند.

 با قطعی شدن مدال برنز خناری نژاد ، دومین مدال تاریخ ژیمناستیک کشورمان در رقابتهای قهرمانی آسیا هم بدست آمد. عبدالله جامعی دیگر ورزشکار کشورمان بود که مدال برنز خرک حلقه را گرفته بود.

۱۶ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.