اخطار وادا به روسیه

اخطار وادا به روسیه
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) به روسیه هشدار داد که دولت این کشور باید اصول کلی گزارش مک لارن را بپذیرد پیش از آنکه آنها مجبور به واکنش باشند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛چند روز گذشته روسیه از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) اخطار گرفت که بایستی برای حداقل 12 شاخص مدنظر این آژانس تلاش کرده و آنها را محقق کند پیش از آنکه آنها قوانینی مطابق با قوانین بین المللی وضع کنند. به نظر می رسد در صورت پذیرش و تثبیت جایگاه آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه RUSADA از سوی آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ WADA  این موضوع کلید اصلی بازگشت ورزشکاران روسیه به جامعه بین المللی ورزش خواهد بود.

وادا فعالیت های آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه را از نوامبر 2015 به حالت تعلیق در آورده است. براساس تحقیقات انجام شده و مدارک به دست آمده که نشان می دهد ورزش روسیه براساس یک سیستم دولتی دوپینگ گسترده ای را در میان ورزشکارانش رواج داده است وادا این تصمیم را گرفته است. ادعایی که کرملین آن را انکار می کند. «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در دسامبر 2016 هر گونه حمایت از ورزشکارانی که از داروهای غیرمجاز استفاده کرده اند و همچنین برنامه گسترده دوپینگ دولتی در ورزش این کشور را انکار کرد.

همچنین «ویتالی موتکو» وزیر سابق ورزش این کشور و معاون رییس جمهور نیز بارها گزارش های پروفسور مک لارن را زیر سوال برده است.

۱۵ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۷:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.