پرچم تایوان در مسابقات یونیورسیاد

پرچم تایوان در مسابقات یونیورسیاد
مسوولان تایوان اعلام کردند که پرچم تایوان در بازیهای تابستان یونیورسیاد که ماه آینده در این کشور برگزار می شود، اجازه حضور دارد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛کشور میزبان که از 19 آگوست تا 30 آگوست میزبان دانشجویان ورزشکار برتر جهان است، اجازه استفاده از نام تایوان در مسابقات بین المللی را ندارد. در تمام ادوار المپیک این کشور با نام چین تایپه معرفی شده و پرچم و سرود ملی این کشور ممنوع بوده است. براساس توافقی که در اواخر دهه 1970 صورت گرفت، چین اجازه شرکت تایوان به طور مستقل و با این نام را به این کشور در بازیهای المپیک تابستانی مونترال در سال 1976 نداد.

این کشور نیز علاوه بر تحریم المپیک مونترال، المپیک 1980 مسکو را نیز تحریم کرد. تایوان معتقد است که یک دولت مستقل و رسمی است اما دولت چین معتقد است که این کشور بخشی از قلمرو این کشور است. آنها اولین بار با نام چین تایپه که البته وجود خارجی نداشت، در المپیک زمستانی 1984 سارایوو شرکت کردند.

براساس قطعنامه «ناگویا» که در سال 1979 توسط کمیته بین المللی المپیک تصویب شد، تایوان را مجبور کرد از اسم چین تایپه در رقابتها استفاده کند. در حال حاضر مقامات رسمی تایوان به «تایوان نیوز» گفته اند که در این رقابتها پرچم این کشور اجازه حضور دارد. شهردار تایپه «کو ون جه» هواداران و علاقمندان ورزش را تشویق کرده است که پرچم تایوان را با خود حمل کنند.

۱۱ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.