مسکو، نخستین ایستگاه در مسیر المپیک 2020 توکیو

مسکو، نخستین ایستگاه در مسیر المپیک 2020 توکیو
تیم ملی تکواندو کشورمان که از اواسط تیرماه تمرینات آماده سازی را در مرکز جهانی تکواندو برای حضور در نخستین مرحله از مسابقات گرندپری 2017 در شهر"مسکو" روسیه آغاز کرده است اکنون فرصتی اندک برای حضور در این رقابت‌ها در اختیار دارد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، نخستین مرحله مسابقات جایزه بزرگ (گرندپری - G4) در سال 2017 در حالی با حضور تکواندوکاران برتر جهان در 4 وزن المپیکی، از 13 مردادماه به مدت 3 روز در شهر "مسکو" روسیه برگزار می شود که کادرفنی تیم‌ملی تجربه کسب سهمیه با روش "رنکینگ سیستم" را پشت سر گذاشته و قطعا برای حضوری موفق برنامه‌ریزی مناسبی را در دستور کار خود قرار داده است.

صرف هزینه های زیاد، آسیب دیدگی در کنار فشارهای روحی مضاعف، انتظار کسب مدال در تمامی رویدادها، تعدد مسابقات و فرسودگی تکواندوکاران و اختصاص سهمیه به فرد که شرایط را خیلی سخت و حتی در زمانی غیر قابل پیش بینی می‌کند از معایب سیستم کسب سهمیه از طریق رنکینگ سیستم می‌باشد.

با تصمیم فدراسیون جهانی در سه مرحله ابتدایی این مسابقات 31 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک و یک تکواندوکار از کشور میزبان جوازحضور در این رقابت‌ها را دارند. به نفرات اول، 40 امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو و 5 هزار دلار جایزه نقدی اهدا می‌شود، نفر دوم 24 امتیاز و 3 هزار دلار و نفرات سوم هم 14.4 امتیاز و هزار دلار جایزه دریافت خواهند کرد.

کادر فنی تیم ملی برای نخستین دوره این مسابقات از سه ملی پوش جوان کشورمان در دو وزن المپیکی (58- و 68- کیلوگرم) استفاده می کند. آرمین هادی‌پور، محمد کاظمی و ابوالفضل یعقوبی سه نماینده ایران هستند که در این دوره از رقابت‌ها با هدایت مهدی بی باک به مصاف رقبایشان می‌روند.

از میان تکواندوکاران حاضر در ترکیب تیم آرمین و ابوالفضل تجربه حضور در این رویداد مهم را دارند و ابوالفضل مدال نقره و برنز این مسابقات را در سال 2015 به نام خود ثبت کرده است و تنها محمد کاظمی است که برای نخستین بار در این مسابقات شرکت می‌کند.

در این دوره از مسابقات 111 تکواندوکار برتر دنیا از 44 کشور جهان با یکدیگر به مبارزه می‌پردازند اما نکته حائز اهمیت در این دوره از مسابقات که نخستین ایستگاه در مسیر المپیک 2020 به شمار می رود این است که از 16 هوگوپوش مدال آور بازی‌های المپیک 2016، تنها 6 تکواندوکار در نخستین مرحله این رقابت‌ها حضور دارند و این نشان می‌دهد که کشورهای دیگر نیز به این نتیجه رسیده‌اند که حضور در تمامی مراحل گرندپری تا آنجا که باعث سقوط تکواندوکاران در رنکینگ نشود الزامی نیست.

۱۰ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۲۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.