رقابت های قهرمانی آسیا ؛امیدهای والیبال ایران پنجم شدند

رقابت های قهرمانی آسیا ؛امیدهای والیبال  ایران پنجم شدند
تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران با پیروزی مقابل تیم ملی چین موفق به کسب مقام پنجمی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا سال 2017 شد.

به گزارش روابط عمومی  کمیته ملی المپیک و به نقل ا زسایت فدراسیون والیبال، تیم ملی والیبال زیر 23 سال در آخرین روز از رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا، مقابل تیم ملی والیبال چین به میدان رفت تا برای کسب مقام پنجمی با این تیم رقابت کند.

شاگردان سیچلو در شرایطی به مصاف تیم ملی والیبال چین رفتند که پیش از این و در مرحله دوم گروهی با این تیم دیدار کرده بودند و با حساب 3 بر صفر تن به شکست داده بودند. اما در این دیدار مردان زیر 23 سال ایران در دیدار با شاگردان لوزانو به پیروزی سه بر یک رسیدند تا مقام پنجمی مردان آسیا را به دست آورند.

تیم ملی والیبال امید ایران این مسابقه را با ترکیب حمودی، جواهری، اسماعیل نژاد، الله وردیان، چپرلی، تقی زاده و دلیری آغاز  کرد. در ست اول تیم چین نمایش بهتری نسبت به ایران داشت و در هر دو تایم استراحت فنی این ست برتری با حریف ایران بود. برتری چینی‌ها در تمام طول ست نخست این مسابقات ادامه داشت و در پایان این ست با حساب 25 بر 15 به سود چین به پایان رسید.

در آغاز ست دوم ؛ دو تیم نمایش پایاپایی داشتند و تک به تک امتیاز می‌گرفتند. اولین وقت استراحت فنی در ست دوم با برتری 8 بر 6 ایران همراه بود. تیم ملی امید ایران در این ست نمایش بهتری نسبت به ست اول داشت. امین اسماعیل نژاد که در ست اول جای خود را به رسول آقچه‌لی داده بود در ست دوم به زمین بازگشت و نمایش خوبی داشت. دو تیم در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران راهی وقت استراحت فنی دوم شدند. سیچلو در تلاش بود با گوشزد کردن نکات لازم برتری تیمش در زمین را حفظ کند. تیم ملی والیبال امید ایران با تکیه بر سرویس‌های خوب و استفاده از دریافت ضعیف بازیکنان چین اختلاف امتیاز خوبی با حریفش ایجاد کرده بود و در پایان این ست به پیروزی 25 بر 17  رسید تا نتیجه بازی یک بر یک مساوی شود.

تیم ملی والیبال ایران در ابتدای ست سوم از چین عقب افتاد. اما در ادامه بازیکنان ایران نه تنها اختلاف امتیاز را جبران کردند بلکه از چین پیش افتادند. با این حال بازی در ست سوم با فراز و نشیب زیادی همراه بود. دو تیم در امتیاز 16 بر 15 به سود ایران به وقت استراحت فنی دوم این ست رفتند. تیم چین در تمام دقایق این ست سخت تلاش کرد و پا به پای  ایران امتیاز گرفت اما در نهایت تیم ملی امید ایران برتری در این ست را از آن خود کرد و 25 بر 23 به پیروزی رسید.

شاگردان رائول لوزانو در ست چهارم هم آغاز بهتری نسبت به ایران داشتند و توانستند با اختلاف سه امتیاز از ایران پیش بیافتند. اما بازیکنان ایران در امتیاز 14 نتیجه را به تساوی کشاندند. آن هم در شرایطی که با سه امتیاز اختلاف از چین عقب افتاده بودند. در پایان با نمایش خوب بازیکنان ایران، تیم ملی امید کشورمان 25 بر 21 به پیروزی رسید و در مجموع سه بر یک برنده این مسابقه شد.

تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران با پیروزی، عنوان پنجمی مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا را از آن خود کرد. تیم چین هم با این شکست به مقام ششمی رسید.

پرونده نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا، برای ملی‌پوشان امید ایران با این بازی بسته شد. این مسابقات از دوم مرداد ماه آغاز شده بود و امروز (10 مرداد) به پایان می‌رسد.

۱۰ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.