"میلکو" سمبل بازیهای پان امریکن

"میلکو" سمبل بازیهای پان امریکن
"میلکو" به طور رسمی به عنوان سمبل بازیهای «پان امریکن» و «پاراپان امریکن» که سال 2019 در لیما پایتخت پرو برگزار می شود، معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این شخصیت برگرفته از «جوجیمیلکو» مجسمه سازی سنتی کشور پرو است که موفق شد در رای گیری آنلاین بر دیگر متقاضیان رقیبش پیروز شود. 44 هزار و 154 نفر در این رای گیری شرکت کردند که 19 هزار و 895 نفر به «میلکو» رای دادند. میلکو توسط یک دختر 24 ساله به نام «آندره آنورکا مدرانو موی» از «لس اولیوس» طراحی شده است. وی درباره این طرح گفت:طراحی من براساس یکی از شخصیت های رایج در مجسمه سازی سنتی پرو است و من می خواستم که این طرح بازگو کننده تاریخ کشورمان باشد.

وی گفت:لیما شهر میهمان نوازی است که مطمئنا به تمامی شرکت کنندگان در این مسابقات با خوشرویی برخورد خواهد کرد. من این طرح را انتخاب کردم چرا که لیما فرهنگ تاریخی غنی در گذشته دارد که باعث افتخار ماست.

میلکو پسر بچه ای با بدن نارنجی و شورت ورزشی قرمز رنگ است. موی درباره انتخاب رنگ قرمز اضافه کرد:رنگ قرمز بخشی از پرچم ماست و بیانگر شوق و اشتیاق است.

جایزه موی 15 هزار نوئوو سول (PEN) (واحد پول پرو) است که معادل 4600 دلار آمریکا می شود. «کارلوس نئوهاوس» مدیر کمیته برگزاری این مسابقات نیز درباره این سمبل گفت: «بدون شک میلکو نقطه عطفی در تاریخ ورزش پرو خواهد که ما آن را به جهانیان نشان خواهیم داد.

۷ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۷:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.