برای اولین بار در مدارس عربستان؛اجازه ورزش کردن به دختران داده شد

برای اولین بار در مدارس عربستان؛اجازه ورزش کردن به دختران داده شد
دختران عربستان سعودی برای اولین بار اجازه پیدا کردند که در مدارسشان پس از یک دوره محرومیت طولانی به فعالیت های ورزشی بپردازند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛طی اطلاعیه ای که وزارت آموزش عربستان منتشر کرده است دختران مدارس این کشور از این پس می توانند دروس تربیت بدنی را از سال آینده و طبق «قوانین اسلامی» بخوانند.

براساس امکانات موجود در هر مدرسه ای این آموزش ها تغییر خواهد کرد اما در سالن های ورزشی و بر اساس اصول شایسته می توانند به ورزش بپردازند. این وزارتخانه افزود این شکل از کار بخشی از راهبرد چشم اندازی است که در سال 2013 برای رشد اقتصاد و توسعه ورزش زنان در نظر گرفته شده است. «مینکی وردن» مدیر ابتکار عمل های جهانی دیده بان حقوق بشر گفت:به طور قطع زمان حیاتی برای دختران عربستانی به سر رسیده است. دخترانی که حتی حقوق انسانی آنها در بخش سلامت و تربیت بدنی نادیده گرفته می شود. آنها باید به عضویت تیم های ورزشی در آیند تا در طولانی مدت از سلامت، اقتصاد، آموزش و مزایای ورزش بهره مند شوند.

وردن گفت:این قدم مهم رو به جلویی برای پیشرفت حقوق بشر و سلامت زنان است علیرغم موانع و قوانین دلهره آوری که در این کشور همچنان پابرجا هستند.

چهار زن از کشور عربستان سعودی سال گذشته در رقابتهای المپیک ریو 2016 شرکت کردند.

۲۴ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.