کمک های قطر به تیم پناهجویان

کمک های قطر به تیم پناهجویان
قطر اعلام کرد که به کمیته بین المللی المپیک در مورد برنامه های حمایتی از تیم پناهندگان کمک خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛تیمی متشکل از پناهندگان برای اولین بار در بازیهای المپیک و پارالمپیک ریو 2016، شرکت کردند. و هم اکنون کمیته بین المللی المپیک در نظر دارد که بار دیگر چنین تیمی را تشکیل داده و آنها را عازم بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 کند.

به همین منظور قطر اعلام کرده است که در این بخش سرمایه گذاری خواهد کرد. طبق برآوردهای انجام شده مبلغ هفده و نیم میلیون دلار برای چهار سال آماده سازی این تیم لازم است.

مارک آدامز سخنگوی رییس کمیته بین المللی المپیک درباره همکاری های مشترک با قطر با سایت خبری اینساید گیمز گفت:ما بسیار خوشنودیم که با بار دیگر می توانیم چنین تیمی را سازماندهی کرده و با قطر در این زمینه همکاری خواهیم کرد. این یک مشارکت بزرگ است و ما علاقمندی هایی به صورت فردی و جمعی داریم. اما باید در مورد آنها تصمیم هایی گرفته تا بتوانیم جزئیات کار را به خوبی پیش ببریم.» 10 تیم قوی متشکل از پناهجویان که عمده آنها سوری بودند در رشته های جودو، شنا و دوومیدانی در ریو 2016 شرکت کردند. کمیته بین المللی المپیک در راستای اهداف المپیزم توجه ویژه ای به کشورهای در حال جنگ و یا جنگزده دارد تا آنها نیز در این رویداد بزرگ ورزشی مشارکت داشته باشند.

۱۹ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.