فراخوان IOC برای تحقیقات علمی در ورزش

فراخوان IOC برای تحقیقات علمی در ورزش
کمیسیون پزشکی و علوم کمیته بین المللی المپیک از تمامی محققان حوزه های پزشکی و ورزشی خواست که برای حفاظت از ورزشکاران پاک و سلامتی ورزشکاران درخواست های خود را که تا تاریخ 15 سپتامبر وقت دارند به این کمیسیون ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این کمیسیون از تمامی محققان حوزه ورزشی خواست که درباره انواع جراحت ها، بیماری ها و همچنین تحقیقاتی در مورد مبارزه با دوپینگ و راه های پیشگیری از این پدیده شوم در ورزش ارائه کنند.

به گزارش سایت خبری کمیته بین المللی المپیک این کمیسیون محور برنامه های تحقیقاتی خود را اعلام کرد و خواست مبارزه با دوپینگ برای حفاظت از ورزشکاران پاک و نتایجی باشد که آنها کسب می کنند. پس از آنکه «ریچارد مک لارن» وکیل کانادایی تحقیقات گسترده ای را در مورد دوپینگ ورزشکاران روسیه آغاز کرد، مشخص شد که بیش از 1000 نفر از ورزشکاران این کشور تحت یک سیستم دولتی هماهنگ و نظامند از مواد نیروزا استفاده کرده بودند. با این حال تحقیقات مک لارن همچنان ادامه دارد و اعضای کمیته بین المللی درباره نمونه گیری و بررسی آزمایشگاه های مورد نظرشان حساسیت بیشتری نشان می دهند.

تحقیقات مک لارن منجر به محرومیت گسترده ورزشکاران روسیه از میادین بین المللی شد و بررسی شرایط موجود نشان می دهد که کمیته بین المللی المپیک دیگر نمی خواهد چنین فاجعه ای را در ورزش تجربه کند.

۱۹ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.