پیونگ چانگ "المپیک صلح"

پیونگ چانگ "المپیک صلح"
پیونگ چانگ 2018 می تواند «المپیک صلح» باشد، اگر کره شمالی در این رقابتها شرکت کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛رییس کمیته ملی المپیک و ورزش کره جنوبی مدعی شد که بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ می تواند یک «المپیک صلح آمیز و خاطره انگیز» باشد.

لی کی هیونگ اعلام کرد که به دنبال اتحاد دو کره هستیم و برای رسیدن به این سطح باید همکاری هایی در بالاترین حد داشته باشیم. لی در گفتگو با خبرگزاری کره ای «یون هاپ» گفت: «ورزش خیلی چیزها را تغییر می دهد و متحدن شدن تیم ها چیزی نیست که ما بتوانیم به تنهایی آن را انجام دهیم.

لی گفت:ما در حال حاضر نمی دانیم که سال آینده چند هزار توریست به کره جنوبی می آیند ولی اگر کره شمالی در این رقابتها شرکت کند، علاقمندان بیشتری برای دیدن این مسابقات جذب شده و تعدادشان بسیار بیش از حد انتظار خواهد بود.

کره شمالی سال 1988 بازیهای المپیک سئول را تحریم کرد. اما این دو کشور به طور نمادین در بازیهای المپیک سیدنی 2000 و آتن 2004 با یکدیگر رژه رفتند اما به طور جداگانه مسابقه دادند. «مون جائی این» رییس جمهور جدید کره جنوبی در نخستین روزهای کاری خود پس از انتخابش اعلام کرد که تلاش های گسترده ای را برای بهبود روابط دو کشور انجام خواهد داد. مسوولان ورزش کره جنوبی در تلاش هستند تا بتوانند همسایه شمالی خود را در این بازیها شرکت داده و از تنش موجود بکاهند.

۱۹ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۰۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.