فوتبال سودان تعلیق شد

فوتبال سودان تعلیق شد
فیفا فدراسیون فوتبال سودان را تعلیق کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، فدراسیون فوتبال سودان را به دلیل جنگ و هرج و مرج برای رسیدن به قدرت در فوتبال در بخش شرقی این کشور به حالت تعلیق در آورد.

ماه آوریل گذشته انتخابات فدراسیون فوتبال سودان به دلیل دخالت های دولتی 6 ماه تعلیق شده بود. به گزارش «شین هوآ» در بیانیه ای که از سوی فیفا منتشر شده است، این نهاد اعلام کرد این تصمیم را براساس مکاتباتی که با فدراسیون فوتبال سودان داشته است اتخاذ کرده است.

فیفا می گوید شواهد و فیلم ویدئویی در اختیار دارد که در آن یکی از کاندیدای ریاست فدارسیون این کشور در تلاش است تا نظرات یکی از دولتمردان را اجرایی کند. همچنین «آل آفریکا» گزارش داده است که پلیس تلاش داشته تا در جنگ بین حامیان «موتاسیم غفار» رییس فدراسیون فوتبال سودان که مورد تایید فیفاست و گروه مخالفان وی به طور سازماندهی شده ای در خارطوم پایتخت این کشور مداخله کند.

فیفا در این بیانیه اعلام کرده است که در صورتی این تعلیق را برخواهد داشت که معاون دادگستری سودان حکم اعضای هیات مدیره فدراسیون فوتبال این کشور را باطل و لغو کند. در سال 2010 نیز فیفا به فدراسیون فوتبال سودان به دلیل دخالت های دولتی و مداخله در امور انتخابات این فدراسیون از سوی دولتمردان اخطار داده بود.

۱۸ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.