بیست و دومین دوره رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا (هند) ؛2طلا و 1 برنز در پایان روز دوم/ تعداد مدال ها به 4 رسید

بیست و دومین دوره رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا (هند) ؛2طلا و 1 برنز در پایان روز دوم/ تعداد مدال ها به 4 رسید
ملی پوشان دو و میدانی کشورمان در پایان دومین روز از رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا به 2 مدال طلا و 1 مدال برنز دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون دوومیدانی ، در خاتمه دومین روز برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا (هند)، تیم ملی اعزامی ایران به این رقابت ها با کسب 2 مدال طلا و 1 مدال برنز به کار خود پایان داد.

طلای ثمری در پرتاب وزنه
 پرتابگر جوان  کشورمان در پرتاب وزنه ثابت کرد که توانایی رسیدن به مدال های سخت را هم دارد. ثمری که در پرتاب دوم خود رکورد 19.80 متر را ثبت کرده بود، با وقفه در برگزاری مسابقه مواجه شد. علی ثمری پس از شروع مجدد رقابت پرتاب وزنه با همین رکورد پیروز میدان شد و به مدال طلا دست یافت. این نخستین مدال ثمری در رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا بود.

نخستین مدال طلای دوی 100 متر ایران در تاریخ آسیا به نام تفتیان ثبت شد
سریع ترین مرد ایران که پس از مصدومیت بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و ناکامی اش از کسب مدال به دنبال فرصتی برای جبران بود، ورزشگاه اودیشای هند را محو تماشای اقتدار نماد یوزپلنگ ایرانی کرد. تفتیان که با ثبت رکورد 10.35 ثانیه از مرحله نیمه نهایی به فینال صعود کرده بود، نمایش خیره کننده ای با همتایان سریع آسیایی خود داشت. حسن تفتیان موفق شد با زمان 10.25 ثانیه در مرحله نهایی به عنوان قهرمانی دست یافته و نخستین مدال طلای دوی 100 متر ایران را در تاریخ رقابت های قهرمانی آسیا به ارمغان آورد. پیش از این در سال 2015 رضا قاسمی با زمان 10.19 ثانیه به مدال برنز آسیا دست یافته بود.

برنز دونده شیرازی در 1500 متر
نماینده دوی 1500 متر کشورمان پس از ثبت رکور3:51.86 دقیقه در دور نهایی به فینال را یافت. نیادوست در کمال ناباوری و با تلاش ستودنی خود به عنوان سومی دوی 1500 رسید. مسلم نیادوست موفق شد با زمان 3:48.53 دقیقه مدال برنز این دوره از مسابقات را به شیراز، زادگاه خود ببرد. این اولین مدال نیادوست در رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا است.

بداقبالی خدیور در کسب مدال 400 متر
دونده خوش آتیه دوی 400 متر کشورمان که با شایستگی از مرحله مقدماتی به نیمه نهایی راه یافته بود، با اشتباه داوران برای تشخیص خطای دوندگان هم گروهی اش، دوباربرای رسیدن به فینال، دوی 400 متر را دوید. خدیور رکورد 46.24 ثانیه را در سومین دوی خود در این رقابت ها ثبت کرد تا فینالیست شود. علی خدیور با خستگی و فشار فراوان در فینال 400 متر با رکورد 46.95 ثانیه به عنوان هفتمی دست یافت. وی که یکی از شانس های کسب مدال در این دوره از رقابت ها بود، با بداقبالی از رسیدن به مدال باز ماند.

به این ترتیب تاکنون احسان حدادی(پرتاب دیسک- طلا)، علی ثمری(پرتاب وزنه – طلا)، حسن تفتیان (100 متر – طلا) و مسلم نیادوست (1500 متر – برنز) در بیست و دومین دوره رقابت های دو و میدانی قهرمانی آسیا برای تیم ملی دو و میدانی ایران مدال آوری کرده اند.

۱۷ تیر ۱۳۹۶ ۰۹:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.