آزمایش موشکی کره شمالی بی تاثیر بر بازیهای پیونگ چانگ

آزمایش موشکی کره شمالی بی تاثیر بر بازیهای پیونگ چانگ
پرتاب موشک بالستیک بین قاره ای (ICBM) از سوی کره شمالی تاثیری بر تلاش های این کشور برای بازی کردن نقش اصلی این کشور در بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی سال آینده که در پیونگ چانگ برگزار می شود، نخواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛لی هی بئوم رییس تیم میزبانی پیونگ چانگ 2018 اعلام کرده است که تشدید تنش ها بین دو کشور نباید تلاش ها برای اطمینان از حضور کره شمالی را در بازیهای سال آینده را مختل کند. با این حال «لی ناک یئون» نخست وزیر کره جنوبی گفته است که «تلاش شدیدتری» برای رسیدن به این هدف نخواهند کرد.

لی به «هرالد کره» طی بازدید از فرایند آماده سازی پیونگ چانگ برای میزبانی بازیهای سال آینده گفت:ما در وضعیتی هستیم که تا حدی حرف زدن درباره وضعیت روابط بین دو کره و آشتی و همکاری با یکدیگر تا حدی خوشایند نیست.

وی گفت:اما برای ما حائز اهمیت است که فضای اصلی مصالحه بین دو کره را از طریق فعالیت های ورزشی پیگیری کنیم.

رییس تیم میزبانی پیونگ چانگ با تشبیه روابط دو کره به جریان یک رودخانه ادامه داد:حتی اگر سطح رودخانه یخزده باشد باز هم آب زیر آن جریان دارد.

لی هی بئوم علیرغم نظر نخست وزیر کره جنوبی تاکید کرد:من بار دیگر پیشنهاد شرکت کره شمالی در بازیهای سال آینده را می دهم و دولت ما برای رسیدن به این امر سخت تلاش می کند.

وی گفت:ما سیاست را نادیده می گیریم و بر ورزش تاکید می کنیم. در تازه ترین گام برای صلح بین دو کره، کره جنوبی پیشنهاد داده است که کره شمالی بخشی از میزبانی بازیهای سال آینده پیونگ چانگ 2018 را به عهده بگیرد.

۱۷ تیر ۱۳۹۶ ۰۶:۵۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.