​صبح امروز و توسط مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک برگزار شد؛کارگاه بازتوانی روانی در ورزشکاران مصدوم

​صبح امروز و توسط مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک برگزار شد؛کارگاه بازتوانی روانی در ورزشکاران مصدوم
صبح امروز کارگاه بازتوانی روانی در ورزشکاران مصدوم از سلسله کارگاه های آموزشی مرکز روانشناسی ورزشی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، این کارگاه با هدف چگونگی تشخیص عوامل استرس زا در ورزشکارانی که دچار مصدومیت شده اند و همچنین ارجاء به متخصصین روانشناسی که در نهایت به ارائه خدمات مشاوره ای لازم جهت بازتوانی روانی در ورزشکار مصدوم منجر می شود برگزار شد.
ورزشکاران پس از مصدومیت با دو عامل بسیار مهم فیزیکی که درگیری عضلات و شکستگی استخوانها را در بر می گیرد و عامل روان شناختی مانند عوامل شخصیتی مواجه می شود که در این کارگاه به طور اجمالی به عامل روانشناختی پرداخته شد.
لازم به ذکز است مراحل باز توانی بعد از مصدومیت از دیدگاه روان شناختی به سه بخش 1- مرحله مصدومیت یا بیماری (کمک کردن به ورزشکار برای تمرکز و مقابله با تغییرات هیجانی )  2- مرحله بازتوانی ( تمرکز اصلی بر حفظ انگیزه و پایبندی به پروتکل بازتوانی ) 3- مرحله بازگشت به حالت فعال (تمرکز اصلی به بازگشت ورزشکار به عملکرد نرمال در رشته ورزشی خود ) تقسیم می شود.
در این کارگاه همچنین به مباحثی نظیر تجربه تعاملات اجتماعی ورزشکاران و نقش حمایت های اجتماعی، نقش احساسات، نقش مربی، نقش والدین و نقش درجه درگیری مصدومیت در بازتوانی ورزشکار مصدوم توسط استاد کارگاه سیده افروز موسوی پرداخته شد.

۱۳ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.