تقدیر توماس باخ از ایده رییس جمهور کره جنوبی برای حضور کره شمالی در المپیک زمستانی

تقدیر توماس باخ از ایده رییس جمهور کره جنوبی برای حضور کره شمالی در المپیک زمستانی
توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک از موضع مون جائی این رییس جمهور کره جنوبی برای شرکت کره شمالی در بازیهای المپیک و پارالمپیک 2018 پیونگ چانگ که با مذاکراتی «دوستانه» و بسیار «مثمرثمر» است تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ توماس باخ هفته گذشته در مراسم اختتامیه رقابتهای قهرمانی تکواندوی جهان، حمایت خود را از یکپارچی دو کره برای شرکت در رقابتهای سال آینده پیونگ چانگ 2018 اعلام کرد و آن را مصداق حرکت در روح المپیزم خوانده بود.

باخ پس از دیدار با مون به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت:کمیته بین المللی المپیک قدرشناس دیدگاه رییس جمهور مون است. چرا که نگاه وی به بازیهای المپیک حمایت در سایه گفتگو و مصالحه است درباره همسایگی دو کره و شرکت کره شمالی در بازیهای سال آینده است.

وی گفت:نگاه ما به یک المپیک بسیار عالی از کره به سرتاسر دنیا است. همزمان با پیشنهاد رییس جمهور کره جنوبی برای شرکت کره شمالی در پیونگ چانگ وزیر ورزش این کشور، «دو چونگ هوآن» نیز خواهان همکاری های مشترک دو کره در برگزاری این رقابتها شده بود.

به گزارش کره هرالد وی تصمیم دارد که میزبانی مسابقات اسکی را به پیونگ یانگ کره شمالی واگذار کند. این در حالی است که تنها نماینده کره شمالی در کمیته بین المللی المپیک تصمیم گیری در این باره را بسیار سخت می داند. تنش های بین دو کره در سالهای اخیر بیش از هر زمان دیگری به بالاترین حد خود رسیده است.

۱۳ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۲۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.