وادا دو اعتبار دو آزمایشگاه را لغو کرد

وادا دو اعتبار دو آزمایشگاه را لغو کرد
آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اعتبار دو آزمایشگاه در قزاقستان و آفریقای جنوبی را ملغی کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت خبری اینساید گیمز؛ فعالیت آزمایشگاه «ورزشی ضد دوپینگ» در آلماتی و آزمایشگاه «کنترل دوپینگ آفریقای جنوبی» (SADoCoL) در بلوئم فونتین این کشور سال گذشته به طور موقت به حالت تعلیق در آمد.

آزمایشگاه قزاقستان از ماه ژوئن سال گذشته به مدت 4 ماه با حکم تعلیق مواجه شده بود و همتای آفریقایی اش نیز از ماه می به مدت 5 ماه حکم محرومیت دریافت کرد. در حال حاضر براساس نظرات گروه کارشناسان آزمایشگاهی وادا (LabEG) هر دوی این آزمایشگاه ها نیازمند یکسری ملزومات برای ارتقای عملکردشان هستند تا بار دیگر بتوانند اعتبار خود را بدست آورده و در لیست آزمایشگاه های مورد تایید وادا ابقا شوند.

براساس نظرات ارائه شده، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ نیز تصمیم گرفت اعتبار این دو را لغو کند. بنابراین با لغو اعتبار این دو آزمایشگاه تعداد آزمایشگاه هایی که در آسیا اعتبار خود را از دست دادند به 6 رسید در حالی که قاره آفریقا تاکنون چنین موردی نداشته است.

روز گذشته وادا در بیانیه ای اعلام کرد که براساس نظرات گروه کارشناسان در پایان مدت تعلیقشان این دو آزمایشگاه نتوانستند رضایت مورد نظر را جلب کرده و عدم سازگاری هایی با «استانداردهای بین المللی برای آزمایشگاه ها» (ISL) داشتند. همچنین مدیران آزمایشگاه کنترل دوپینگ آفریقای جنوبی که در دانشگاه UFS مستقر است مدعی شدند که آنها همچنان اجازه انجام آزمایش روی نمونه های خونی برای شناسنامه بیولوژیک ورزشکاران را دارند.

۱۱ تیر ۱۳۹۶ ۱۰:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.