حمایت باخ از اتحاد دو کره در پیونگ چانگ

حمایت باخ از اتحاد دو کره در پیونگ چانگ
توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک روز گذشته اعلام کرد که حمایت خود را از یکپارچگی تیم های کره جنوبی و شمالی در بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ سال آینده اعلام می کند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛وی گفت:که این اقدام تعریف یکی شدن در روح المپیزم است.

توماس باخ که برای شرکت در مراسم اختتامیه رقابتهای تکواندوی جهان به کره جنوبی سفر کرده است به خبرگزاری «یون هاپ» در فرودگاه بین المللی اینچئون کره جنوب گفت:خلاقیت و ابتکار عمل «مون» نشانه روح المپیزم است.

در مراسم افتتاحیه رقابتهای تکواندوی قهرمانی جهان «مون جائی» رییس جمهور کره جنوبی گفته بود که کره شمالی را به شرکت در بازیهای پیونگ چانگ ترغیب می کند. مون که ماه گذشته در انتخابات ریاست جمهوری این کشور جانشین خانم «پارک گئون هیه» شد. خانم پارک در پی رسوایی مالی و فساد و سوءاستفاده از قدرت ابتدا بازداشت و سپس از قدرت برکنار شد. مون جائی بعد از انتخاباش متعهد شد که گفتگو با کشور همسایه را آغاز کرده تا سطح تنش های بین دو کره را کاهش دهد.

باخ گفت:بازیهای المپیک در مورد درک و فهم متقابل است. بنابراین آنها نیازمند گفتگو درباره صلح و همینطور درباره رقابتهای ورزشی هستند.

رییس کمیته بین المللی المپیک افزود:ما از ورزشکاران آنها به منظور شرکت در رقابتها حمایت می کنیم. با این حال «چانگ اونگ» تنها نماینده کره شمالی در IOC به خبرگزاری «یون هاپ» گفت:این موضوع فقط یک فرضیه است و من فکر می کنم کار بسیار سختی پیش رو داشته باشیم.

۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۰۷:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.