کاراته کاهای جهان روز المپیک را جشن گرفتند

کاراته کاهای جهان روز المپیک را جشن گرفتند
کاراته کاهای سرتاسر جهان در مراسم جشن روز المپیک شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛روز المپیک هر ساله 23 ماه ژوئن به مناسبت پایه گذاری المپیک نوین توسط «پیر دو کوبرتن» در تمام کشورهای دنیا جشن گرفته می شود. در این مراسم کاراته کاهای جوان با کاراته های حرفه ای در دو بخش کاتا و کمیته با هم به رقابت پرداختند.

این مراسم در واقع کمکی به رشد و توسعه کاراته است که برای اولین بار سال 2020 در بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو جزء رشته های ورزشی قرار می گیرد.

همچنین مسوولان فدراسیون جهانی کاراته برنامه ریزی کرده اند تا سال آینده در مسابقات المپیک جوانان در بوینس آیرس نیز کاراته جزء رشته های ورزشی باشد. روز گذشته در آمریکا شمالی حدود 200 کاراته کا در کمپ آموزش ملی کاراته در تورنتو گرد هم جشن شدند و ضمن ارج گذاشتن به آرمان های المپیک از این رشته نیز برای حضور در المپیک حمایت کردند.

همچنین در ورزشگاه «داشارات» کاتماندو پایتخت نپال نیز کاراته کاهای نپالی و اعضای فدراسیون کاراته این کشور به منظور ترویج و گسترش این ورزش در بین مردم و حساس کردن علاقمندان این رشته برای حضور کاراته در رقابتهای المپیک همزمان با روز جهانی المپیک مراسم و مسابقاتی نمادین اجرا کردند. بازیهای المپیک 2020 توکیو اولین میدان المپیکی این رشته است.

۴ تیر ۱۳۹۶ ۱۲:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.