پیونگ چانگ بخشی از میزبانی المپیک زمستانی را به کره شمالی می دهد؟

پیونگ چانگ بخشی از میزبانی المپیک زمستانی را به کره شمالی می دهد؟
پیونگ چانگ 2018، با دیگر به دولت پیشنهاد داد که کره شمالی میزبانی بعضی از رشته های المپیک و پارالمپیک زمستانی سال آینده را عهده دار شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ تیم میزبانی پیونگ چانگ 2018، تصمیم دارد برنامه هایی برای میزبانی کره شمالی در زمان بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی سال آینده در نظر بگیرد و این پیشنهاد را نیز به دولت اعلام کرده است.

«دو جونگ هوآن» وزیر ورزش کره جنوبی با این طرح به دنبال کاهش تنش های موجود بین دو همسایه و افزایش سطح دوستی هاست. در چند ماه اخیر تنش و سردی روابط میان کره شمالی و کره جنوبی رو به افزایش بوده است. «دو» اعلام کرده است که قصد دارد در مورد راه های مطمئن برای حضور کره شمالی در پیونگ چانگ 2018با کمیته بین المللی المپیک بحث و تبادل نظر کند.

یکی از ایده های مدنظر این است که کره شمالی میزبانی رقابتهای اسکی باشد. به گزارش «کره هرالد» وزیر ورزش کره جنوبی تصمیم دارد در صورت امکان میزبانی رقابتهای هاکی را به کره شمالی واگذار کرده و این رقابتها نیز در «ماسیکریونگ» برگزار شوند.

همچنین «نانسی پارک» سخنگوی تیم میزبانی پیونگ چانگ 2018 گفت:ما درحال بررسی تمام گزینه ها هستیم و منتظریم که در جلسه آینده ای که با کمیته بین المللی المپیک داریم در این باره بحث و تبادل نظر کنیم.

پس از انتخاب «مون جائی این» به عنوان رییس جمهور کره جنوبی وی متعهد شده است که روابط سرد دو کشور همسایه را کاهش دهد.

۴ تیر ۱۳۹۶ ۰۷:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.