تلاش کره جنوبی برای شرکت کره شمالی در پیونگ چانگ 2018

تلاش کره جنوبی برای شرکت کره شمالی در پیونگ چانگ 2018
وزارت ورزش کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که روابط خوبی با کره شمالی در طول بازیهای پیونگ چانگ 2018 داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛«دو جونگ هوان» وزیر ورزش کره جنوبی گفت:امیدوارم که کره جنوبی و کره شمالی در زمان بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ» بتوانند با یکدیگر «المپیک صلح آمیزی» را تشکیل داده و خلق کنند.

به دنبال بالا گرفتن تنش های میان کره شمالی و آمریکا و انجام آزمایش موشک های نظامی از سوی کره شمالی، اختلافات میان دو همسایه نیز که دز طول تاریخ سابقه کدورت با یکدیگر را دارند نیز افزایش یافت. با این حال روز گذشته وزیر ورزش کره جنوبی به خبرگزاری دولتی کره «یون هاپ» گفت:ما امیدواریم که یخ های موجود در رابطه را آب کرده و بتوانیم رابطه گرمی با این  همسایه برقرار کنیم.

وی افزود:من قصد دارم که با مشورت کمیته بین المللی المپیک شرایط حضور ورزشکاران و تیم های کره شمالی را در بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ فراهم کنم.

پس از انتخاب «مون جائی این» به عنوان رییس جمهور جدید کره جنوبی، وی اعلام کرد قول می دهد که مذاکراتی با کره شمالی برای کاهش تنش های موجود داشته باشد. همچنین پیش از این مقامات کره شمالی گفته بودند که قصد شرکت در بازیهای پیونگ چانگ 2018 را دارند. کره شمالی سال 1988 بازیهای المپیک تابستانی سئول را تحریم کرد.

۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.