دانش آموزان استرالیایی در جشن پیر دو کوبرتن

دانش آموزان استرالیایی در جشن پیر دو کوبرتن
کمیته ملی المپیک استرالیا به دانش آموزان این کشور جایزه «کوبرتن» داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛کمیته ملی المپیک استرالیا به 70 دانش آموز مدرسه ای در «نیو ولز جنوبی» جایزه «پیر دو کوبرتن» موسس المپیک نوین را اهدا کرد.

دانش آموزان 11 تا 12 ساله استرالیایی این جایزه را دریافت کردند. این برنامه بخشی از برنامه های روز «آکادمی المپیک» بود که در دانشگاه فنی سیدنی برگزار شد. جایزه سالانه «پیر دو کوبرتن» هر سال به کسانی تعلق می گیرد که در ورزش حضور فعالی داشته و ایده آل های جنبش المپیک یعنی «بازی جوانمردانه» و «مردانگی» را به تصویر می کشند.

امسال در میان دریافت کنندگان این جایزه «مدیسون الیوت» شناگر پارالمپیکی 18 ساله استرالیا که 9 مدال پارالمپیک را در کارنامه خود دارد نیز حضور داشت. الیوت که 4 مدال طلای شنای پارالمپیک را تاکنون از آن کرده است در گفتگو با سایت خبری اینساید گیمز گفت:زمانی که برای رقابتهای شنای پارالمپیک لندن انتخاب شدم 13 ساله بودم. رسیدن به این رویداد به نظرم غیرواقعی و از آن عجیب تر و غیرواقعی تر کسب مدال بود.

وی گفت:لحظه برنده شدن مدال تا ابد با من خواهد بود.» همچنین ورزشکارانی که جایزه امسال را دریافت کردند بر اصولی همچون مقاومت، تسلیم ناپذیری و شجاعت در زندگی تاکید کردند و گفتند که برای رسیدن به رویاها و آرزوها باید بیش از حد تلاش کرد تا موانع را از سر راه برداشت.

۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.