تاکید رییس جمهور چین بر میزبانی جام جهانی فوتبال

تاکید رییس جمهور چین بر میزبانی جام جهانی فوتبال
شی جین پینگ رییس جمهور چین در دیدار با «جیانی اینفانتینو» رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بار دیگر تایید کرد که مایل است کشورش در آینده میزبان بازیهای جام جهانی باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛گمانه زنی ها حاکی از این است که چینی ها بی میل نیستند که میزبانی این تورنمنت مهم ورزشی را عهده دار شوند.

چین تاکنون میزبان جام جهانی نبوده است و در نظر دارد که برای رقابتهای 2030 یا 2034 میزبانی این رویداد ورزشی را به عهده بگیرد. پس از دیدار شی جین پینگ با اینفانتینو فیفا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد:رییس جمهور چین در دیدار با رییس فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرده است که یکی از رویاهای مردم چین میزبانی بازیهای جام جهانی فوتبال مردان در آینده است. وی همچنین خود نیز تمایل دارد که کشورش میزبانی این رویداد ورزشی را تقبل کند.

اینفانتینو نیز پس از ملاقات با رییس جمهور چین گفت:از اینکه با رییس جمهور چین دیدار و گفتگو کردم بسیار خوشحالم. ما در این دیدار درباره توسعه فوتبال صحبت های زیادی انجام دادیم. توسعه فوتبال نه فقط در چین بلکه در سرتاسر دنیا. ایده های مشترکی داشتیم که درباره آنها صحبت کردیم و امیدوارم که این ملاقات به نتایج مثبتی ختم شود.» قرار است تا سال 2020، 20 هزار مدرسه فوتبال در چین ساخته شده و بیش از 70 هزار فوتبالیست نیز پرورش داده شوند.

۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۵۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.