دبیر کل سابق سازمان ملل رییس کمیته اخلاقIOC می شود

دبیر کل سابق سازمان ملل رییس کمیته اخلاقIOC می شود
«بان کی مون» دبیر کل سابق سازمان ملل متحد قرار است ریاست کمیته اخلاق کمیته بین المللی المپیک را عهده دار شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛به دنبال حکم هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک در جلسه سال گذشته در لیما پایتخت پرو، پیشنهاد شد «بان کی مون» دبیر کل سابق سازمان ملل متحد به عنوان رییس کمیته اخلاق IOC برگزیده شود.

این حکم با موافقت تمامی اعضای حاضر در جلسه مورد تصویب قرار گرفت. قرار است پس از پایان دوره ریاست «یوسفا ندیایه» رییس سنگالی این کمیته بان کی مون جانشین وی شود. بان کی مون که سابقه همکاری های نزدیک با کمیته بین المللی المپیک را در طول دوران فعالیت خود دارد بانی «کد اخلاقی سازمان ملل» نیز بود.

مرد 73 ساله کره ای همچنین یکی از حمل کنندگان مشعل المپیک بازیهای زمستانی سوچی 2014 نیز بود تا نزدیکی عمق روابط صمیمانه سازمان ملل با کمیته بین المللی المپیک را نشان دهد.

وی درباره ریاست کمیته اخلاق IOC به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت:من عمیقا افتخار می کنم که به ریاست این کمیته برگزیده شده ام. من این پست را با مسوولیت و حس انسان دوستانه قبول می کنم و امیدوارم که بتوانیم در این کمیته اخلاق را بیش از گذشته در ورزش توسعه دهیم.

وی گفت:سازمان ملل متحد و کمیته بین المللی المپیک در طی سالها همیشه روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته اند. و هر دو سازمان تلاش کرده اند که جهانی بهتر و امن تر بسازند.» بان کی مون تاکید کرد که در طی دوران فعالیتش در کمیته اخلاق IOC جنبش المپیک را با مسوولیت و شفافیت بیشتری عملی کند.

۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ۰۸:۰۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.