جشن 100 روزگی بازیهای عشق آباد

جشن 100 روزگی بازیهای عشق آباد
در حالی که شمارش معکوس برای آغاز بازیهای داخل سالن و هنرهای رزمی آسیایی عشق آباد شروع شده است، مسوولان برگزار کننده این رقابتها جشن شمارش معکوس و 100 روز ماندن به شروع این بازیها را جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این مراسم که در ورزشگاه چند منظوره ترکمن سیتی شهر «ماری» در استان «مرو» برگزار شد نمایشی از سنت ها، فرهنگ و آیین و آداب و رسوم ترکمن ها به نمایش در آمد.

بیش از 100 خبرنگار از سراسر جهان در این جشنواره شرکت کردند و آیین و برنامه های ترکمنی را پوشش دادند. مسوولان برگزاری این مسابقات ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه ها، ورزشگاه های مورد استفاده برای این بازیها را به رسانه ها نشان دادند و درباره شرایط ساخت و آماده سازی آنها توضیحاتی دادند.

در این مراسم 1000 کودک با لباس های محلی بالون های رنگی را که تعدادشان 100 عدد بود را با خود حمل کردند که پس رسیدن به زمین فوتبال ورزشگاه آن را در هوا آزاد کردند.

همچنین تعدادی سوار با اسب ترکمن از نژاد «آخال – تکه» در این برنامه رژه رفتند. همچنین اجرای موسیقی محلی و کشتی سنتی نیز از دیگر برنامه های این جشنواره یک روزه بود. در این مراسم پیام «قربان قلی محمدیف» رییس جمهور ترکمنستان برای حاضران قرائت شد. در این پیام وی از این رقابتها را به عنوان یک اتفاق ارزشمند تاریخی و میراثی برای فرهنگ ترکمنستان نام برده بود.

۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.