چین به دنبال گسترش بسکتبال 3×3

چین به دنبال گسترش بسکتبال 3×3
«کیوآنگ ژو» مدیر چینی فدراسیون جهانی بسکتبال از احتمال میزبانی این کشور برای مسابقات بسکتبال 3×3 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپپیک؛کیوانگ ژو در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد در تلاش است تا چین میزبانی مسابقات جام جهانی زیر 23 سال بسکتبال 3×3 را تا قبل از پایان سالجاری کسب کند.

وی تاکید کرد که هیات حاکمه ورزش چین در نظر دارد تا این رشته را در کشور گسترش دهد. پس از آنکه روز گذشته بسکتبال 3×3 به جمع رشته های المپیک توکیو 2020 اضافه شد ژو اعلام کرد که هفته آینده به مقرر فدراسیون جهانی بسکتبال خواهد رفت تا در این مورد با مسوولان این فدراسیون رایزنی های لازم را انجام دهد.

وی در گفتگو با سایت خبر اینساید گیمز گفت:ما تصمیم داریم تا به طور جدیاین رشته در چین و در مقیاس وسیع توسعه دهیم و بایستی این اتفاق پیش از پایان امسال صورت بگیرد. ما جام جهانی زیر 23 سال را در یکی از شهرهای چین برگزار می کنیم که اتفاق جالبی در خانواده بسکتبال 3×3 خواهد بود.

پس از اضافه شدن این رشته به لیست رشته های المپیک 2020 توکیو، فدراسیون جهانی بسکتبال این اتفاق را فرصتی برای رشد و توسعه ورزش های خیابانی و امکانی برای کشورهای جدید و ملت ها عنوان کرد. کیوآنگ ژو نیز تایید کرد که این رشته برای توسعه بسکتبال و شناخت استعدادها بسیار عالی است و فرصتی گرانبهاست تا کشورها بتوانند سرمایه های آینده خود را از این طریق پیدا کنند.

۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.