بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان – موجو؛برنامه مبارزات تکواندوکاران در رقابت‌های جهانی اعلام شد

بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان – موجو؛برنامه مبارزات تکواندوکاران در رقابت‌های جهانی اعلام شد
کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی جهان 2017 برنامه مبارزات هوگوپوشان در این دوره از مسابقات که 3 تا 9 تیرماه در "موجو" کره‌جنوبی برگزار می‌شود را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، بیست سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 از 3 تیرماه به مدت 7 روز با حضور 970 تکواندوکار از 140 کشور و به میزبانی "موجو" کره‌جنوبی برگزار خواهد شد که در این رقابت‌ها همچون دوره قبل تکواندوکاران برای تعیین رنگ مدال خود در مسابقات باید طی دو روز به مبارزه بپردازند و تنها در روز پایانی این رقابت‌ها یعنی مبارزات تکواندوکاران اوزان 62- کیلوگرم و 80- کیلوگرم در یک روز انجام می‌شود.
بر اساس برنامه اعلامی از سوی کمیته برگزاری مسابقات ثبت نام نهایی تیم‌ها از روز دوشنبه - 29 خردادماه به مدت 5 روز تا 2 تیرماه ادامه خواهد داشت.
جلسه هماهنگی داوران از روز چهارشنبه – 31 خردادماه طی سه روز برگزار می‌شود که حافظ مهدوی و شهرام اربابی به عنوان داوران ایرانی در این رقابت‌ها به قضاوت می‌پردازند.
جلسه شورای اجرایی فدراسیون جهانی از ساعت 10 صبح روز پنجشنبه - یکم تیرماه در هتل "تایرو" برپا خواهد شد، جلسه پزشکان تیم ها (ساعت 13 تا 16) و جلسه سرپرستان تیم و قرعه کشی (ساعت 16 تا 18) در همین مکان برگزار می‌شود.
جمعه (2 تیرماه) و یک روز قبل از آغاز مسابقات نیز مجمع عمومی و انتخابات فدراسیون جهانی (ساعت 10 تا 16) و مجمع عمومی اتحادیه‌های قاره‌ای و انتخابات (ساعت 16:30 تا 20:30) انجام خواهد شد.
این رقابت‌های بزرگ تکواندو از روز شنبه – 3 تیرماه در سالن " تی‌وان آرنا" شهر موجو آغاز می‌شود که تکواندوکاران اوزان 46- کیلوگرم زنان و 54- کیلوگرم مردان به مصاف رقبایشان می‌روند. در بخش زنان ایران نماینده‌ای نخواهد داشت اما در بخش مردان آرمین هادی‌پور اولین نماینده کشورمان است که بر روی شیاپ‌چانگ می‌رود.
یکشنبه – 4 تیرماه و در دومین روز در بخش زنان مبارزات اوزان 49- کیلوگرم زنان و اوزان 74- کیلوگرم مردان پیگیری می‌شود که ناهید کیانی و مسعود حجی زواره نمایندگان کشورمان هستند. در ادامه و روز سوم این مسابقات دوشنبه – 5 تیرماه تکواندوکاران اوزان 67- کیلوگرم گروه زنان و 68- کیلوگرم گروه مردان رو در روی حریفانشان قرار می گیرند که ملیکا میرحسینی و ابوالفضل یعقوبی تکواندوکاران ایرانی هستند که در این روز بر روی شیاپ چانگ می روند.
سه شنبه – 6 تیرماه با رقابت‌های اوزان 53- و 73+ کیلوگرم گروه زنان و 58- کیلوگرم گروه مردان آغاز خواهد شد که تیم ایران در وزن 53- کیلوگرم نماینده نخواهد داشت اما اکرم خدابنده در وزن 73+ کیلوگرم و فرزان عاشورزاده در وزن 58- کیلوگرم به مصاف رقبایشان می‌روند.
اما چهارشنبه – 7 تیرماه با مبارزات هوگوپوشان اوزان 73- کیلوگرم گروه زنان و 87- و 87+ کیلوگرم گروه مردان همراه خواهد بود که زهرا پوراسماعیل و سعید رجبی و سجاد مردانی بر روی شیاپ‌چانگ می‌روند.
پنجشنبه – 8 تیرماه و در روز ششم این دوره از مسابقات در بخش زنان تکواندوکاران وزن 57- کیلوگرم و در بخش مردان تکواندوکاران اوزان 63- کیلوگرم رو در روی حریفانشان قرار می‌گیرد که طیبه پارسا و میرهاشم حسینی تکواندوکاران کشورمان هستند.
جمعه – 9 تیرماه و در آخرین روز رقابت‌ها پرونده جام بیست و سوم با مبارزات کیمیا علیزاده در وزن 62- کیلوگرم و پوریا عرفانیان در وزن 80- کیلوگرم بسته خواهد شد.
طبق برنامه مسابقات هر وزن از ساعت 9 صبح تا 12:30 به وقت محلی برگزار و تکواندوکاران پس از استراحت از ساعت 14 تا 18 مبارزات خود را از سر می‌گیرند.
وزن‌کشی مسابقات هر وزن روز پیش از برگزاری و مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها روز نخست مبارزات (شنبه – 3 تیرماه) از ساعت 16 تا 18 در سالن برگزاری مسابقات برگزار خواهد شد.
تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت مهدی بی باک (سرمربی)، علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار (مربی) با ترکیب کامل و در هر 8 وزن اعزام خواهد شد و در بخش زنان با هدایت مهرو کمرانی (سرمربی) و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی (مربی) با 6 هوگوپوش راهی این دوره از مسابقات می‌شود.
گفتنی است؛ این رقابت‌های G12 است که به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.