توکیو 2020افزایش حضور جوانان وبرابری جنسیتی

توکیو 2020افزایش حضور جوانان وبرابری جنسیتی
در حاشیه نشست اعضای هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک، که در لوزان سوییس برگزار شد، تصمیمات اتخاذ شده برای بازیهای المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو در راستای افزایش قابل توجه برابری جنسیتی، نوآوری های شهری و افزایش حضور جوانان در رقابتهای ورزشی بود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت خبری کمیته بین المللی المپیک در این جلسه که ریاست آن را «توماس باخ» رییس IOC به عهده داشت، 5 رشته جدید نیز به بازیهای توکیو 2020 افزوده شد.

توماس باخ در گفتگو با سایت خبری IOC گفت: درباره این پنج رشته از مدتها قبل تصمیماتی گرفته بودیم و تمامی جوانب آن سنجیده شده بود و امروز وقت آن بود که آنها را به المپیک دعوت کنیم.

وی درباره دیگر تصمیمات هیات اجرایی گفت:همه سعی ما این بود که زنان فرصت بیشتری برای شرکت در المپیک داشته باشند و امروز خوشحالیم که برای اولین بار در تاریخ المپیک این فرصت در اختیار زنان قرار گرفته است تا بتوانند توانایی های خود را به نمایش بگذارند.

وی گفت: افزایش تعداد رشته ها فرصت رقابت کردن را در اختیار ورزشکاران بیشتری قرار داد چرا که هدف و آرمان المپیک نیز مشارکت انسانها در میادین ورزشی و در رقابتی دوستانه است.

توماس باخ تصریح کرد: تنها زنان نیستند که این شانس را داشتند تا سهم بیشتری از تصمیمات هیات اجرایی نصیبشان شود، بلکه جوانان ورزشکار نیز بیش از گذشته این شانس را خواهند داشت.

رییس کمیته بین المللی المپیک، بازیهای توکیو 2020 را جوان و برابر برای زنان و مردان توصیف کرد و گفت:خوشحالم که بازیهای المپیک توکیو 2020 با جوانگرایی وسیعی همراه بوده و برابری جنسیتی نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.