جهت حضور در بازیهای آسیایی داخل سالن ترکمنستان؛نشست فدراسیونهای جودو،رزمی و کشتی برگزار شد

جهت حضور در بازیهای آسیایی داخل سالن ترکمنستان؛نشست فدراسیونهای جودو،رزمی و کشتی برگزار شد
نشست مسئولین فدراسیونهای جودو، رزمی و کشتی با کمیته ملی المپیک جهت هماهنگی اعزام به پنجمین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن ظهر امروز در محل کمیته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در ادامه برپایی نشست هماهنگی فدراسیونهای اعزامی به پنجمین دوره بازیهای آسیایی داخل سالن که اواخر شهریور ماه درعشق آباد ترکمنستان برگزار خواهد شد از صبح امروز مسئولین فدراسیون و کادر فنی سه فدراسیون جودو، رزمی و کشتی با حضور در کمیته به بحث و بررسی و هماهنگی در خصوص اعزام تیمهای خود پرداختند.
در اولین نشست که با حضور کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی رئیس و دبیر کل، اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی ، عاطفه اسلامیان و محمود عبدالهی مدیران واحدهای روابط بین الملل و روابط عمومی و نماینده حراست از کمیته و همچنین محمد درخشان رئیس فدراسیون و امیر خوش بین رئیس انجمن جوجیتسو حضور داشتند بررسی تعداد نفرات اعزامی دو رشته کوراش و جوجیتسو در دستور کار قرار گرفت.
رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به حاضرین، سیاست کمیته ملی المپیک برای اعزام به این دوره از بازیها را اعزام کاروانی کیفی با درصد بالای شانس مدال آوری اعلام کرد و گفت: با توجه به محدودیتهای مالی موجود و طبق سیاستهای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش،اولویت اعزام با رشته ها و نفراتی است که شانس کسب مدال آنهم خوشرنگترین مدال را داشته باشند. لذ با توجه به همین موضوع فدراسیونها و کادر فنی باید با ارزیابی دقیق نفرات خود و همچنین حریفان آسیایی، پرشانس ترین ملی پوشان را معرفی کنند.
در ادامه اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی با اعلام سوابق حضور این دو رشته در بازیهای مختلف زیر نظر کمیته ملی المپیک به بحث حضور کشورهای اقیانوسیه اشاره کرد و گفت: گرچه حضور 13 کشور از این منطقه تاثیر زیادی در روند نتیجه گیری دو رشته جوجیتسو و کوراش نخواهد داشت اما قطعا در برخی دیگر از رشته ها باعث سنگین تر و با کیفیت تر شدن دیدارها می شود. امیدواریم با همکاری نزدیک تک تک فدراسیونها بخصوص جودو تیمها و کاروانی کیفی و مدال آور را در پنجمین دوره بازیها داشته باشیم.
عاطفه اسلامیان مدیر واحد روابط بین المللی نیز به شرح قوانین این دو رشته در پنجمین دوره بازیها و همچنین اوزان و تعداد نفرات مجاز برای حضور در هر رشته پرداخت و گفت: خوشبختانه ثبت نام اولیه با توجه به لیست ارسالی از سوی فدراسیون برای تمامی رشته ها صورت گرفته اما لازم است که در اولین فرصت نفرات اضافی حذف و مدارک نفرات نیمه نهایی تکمیل گردد.
درخشان، رئیس فدراسیون جودو نیز ضمن تایید سیاستهای کمیته و وزارت در اعزام کاروانی کیفی اظهار داشت: خود ما هم در فدراسیون با همین سیاست و رویه تیم اعزام می کنیم و خوشبختانه ضمن صرفه جویی در منابع مالی نتایج نسبتا بهتری نیز می گیریم. برای اعزام به ترکمنستان هم کاملا مطیع این سیاست ستاد عالی هستیم و با هماهنگی و همکاری نزدیک بهترین نفرات خود را اعزام می کنیم.
وی ادامه داد: هم در کوراش و هم در جوجیتسو شانس برای روی سکو رفتن داریم اما قطعا تا یکماه دیگر با بررسی دقیق تر ارزیابی نهایی خود را به کمیته اعلام می کنیم.
در ادامه این نشست ها نشست فدراسیون رزمی برگزار شد که در این نشست شادنیا دبیر فدراسیون، اکبری رئیس انجمن سامبو و عابدی دبیر انجمن موی تای حضور یافتند.
در این نشست مقرر شد تیم سامبو بعد از اتمام مسابقات آسیایی خود در خصوص تعداد نفرات اعزامی پیشنهاد خود را جهت بررسی در مرکز نظارت بر تیمهای ملی به کمیته ارسال نماید. در خصوص تیم موی تای نیز مقرر شد تا بعد از بازگشت رئیس فدراسیون و رئیس انجمن تیم پیشنهادی که شانس بالایی برای کسب مدال دارند به این کمیته معرفی شوند.
در خصوص رشته کیک بوکسینگ نیز مقرر شد تا فدراسیون رزمی با توجه به برخی ملاحضات موجود در این رشته نظر پیشنهادی خود برای اعزام  آنرا در اولین فرصت به کمیته ملی المپیک اعلام نماید.
با پایان نشست فدراسیون رزمی، نوبت به فدراسیون کشتی کشورمان رسید که طی آن رسول خادم رئیس فدراسیون، خانم منظمی نایب رئیس بانوان و عیسی مومنی مسئول کمیته کشتی های محلی فدراسیون در نشست هماهنگی اعزام حضور یافتند.
در ابتدای این نشست هاشمی اظهار داشت: کشتی در تمامی اعزامهای کمیته و در تمامی بازیها بعنوان تیمی منظم، همراه و موفق حضور داشته و در این دوره از بازیها نیز با توجه به برگزاری کشتی های محلی تقریبا کاروانی بزرگ در دل کاروان اعزامی ایران می باشد.
وی ادامه داد: روی مدال آوری این رشته در تمامی رشته های اصلی و فرعی حساب ویژه ای باز کرده ایم و مطئمنیم که فدراسیون همکاری لازم را همانند سایر بازیها خواهد داشت.
هاشمی به اعزام زمینی کاروان از مشهد به عشق آباد اشاره کرد و گفت: پیش از این نیز اعلام شده که اعزام هوایی مستقیم تهران به عشق آباد به هیچ عنوان مقدور نیست و ناچاریم مشهد تا عشق آباد را زمینی طی کنیم که این موضوع  از لحاظ زمانی به نفع مجموعه ورزش است.
در ادامه نشست، رحیمی و اسلامیان به تشریح ماده های مختلف کشتی پرداختند و اعلام کردند که طبق اعلام ستاد برگزاری به جز کشتی آزاد و فرنگی، کشتی در این دوره از بازیها در ماده های کمربندی آلیش، ترکمن گورش، قزاق گورش، کلاسیک و پهلوانی نیز برگزاری می شود که بیش از 80 مدال طلا نیز در آن توزیع می گردد.
رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی نیز در ادامه نشست به نزدیکی این دوره از بازیها با مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی اشاره کرد و گفت: فاصله مسابقات جهانی فرانسه با این بازیها حدود 20 روز است و به همین دلیل قصد داریم ترکیبی از نفرات دوم و سوم تیمهای ملی را به این رویداد اعزام کنیم.
وی ادامه داد: البته خوشبختانه با فعالیتهای صورت گرفته طی چند سال گذشته فاصله نفرات اول با دوم و سوم در برخی اوزان بسیار کم است و بی شک نفرات اعزامی ما در این بازیها که به نوعی مسابقات آسیایی و قاره ای ما به حساب می آید شانس بالایی برای مدال آوری دارند اما این را هم باید در نظر گرفت که  کشور های میزبان، قزاق و ازبک هم چهره های شاخصی را برای کسب مدال اعزام می کنند.
مومنی و خانم منظمی  نیز در این نشست به ارائه ارزیابی خود پرداختند و اعلام کردند که میزبان در تمامی رشته های غیر از فرنگی و آزاد به دنبال کسب مدال طلاست و به نوعی این دوره بازیها را برای شناساندن و موفقیت  در کشتی کمربند یا ترکمن گورش بعنوان رشته اصیل و سنتی خود برگزار می کند.
در پایان این نشست مقرر شد در رشته کشتی آزاد و فرنگی 12 نفر در اوزان کامل المپیکی اعزام شوند و در سایر رشته ها از جمله کمربندی آلیش، ترکمن گورش، قزاق گورش، کلاسیک و پهلوانی، فدراسیون در اولین فرصت ترکیب نفرات پرشانس و مدال آور را به کمیته ملی المپیک اعلام نماید.

۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ۱۴:۴۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.